| کد خبر: 143320 |

تاثیر تصمیم دونالد ترامپ بر کشتیرانی فله خشک چه خواهد بود!؟

شرکت کارگزاری Braemar ACM پیش بینی کرد، تصمیم دونالد ترامپ در راستای محدود کردن واردات فلز و محصولات آلومینیوم به آمریکا، برای بازار فله خشک ایجاد دردسر خواهد کرد.

تین نیوز

شرکت کارگزاری Braemar ACM پیش بینی کرد، تصمیم دونالد ترامپ در راستای محدود کردن واردات فلز و محصولات آلومینیوم به آمریکا، برای بازار فله خشک ایجاد دردسر خواهد کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری Braemar ACM یکی از بزرگترین شرکت های چارترینگ و خرید و فروش در جهان- پیش بینی کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بلوکه کردن واردات فلز و محصولات آلومینیوم به این کشور اگرچه در ابتدا یک واکنش سیاسی با هدف بازسازی تولید صنعتی داخلی به شمار می آید، اما می تواند به آسیب رساندن به صنعت کشتیرانی فله خشک ختم شود.

این گزارش ادامه داد: اگر آمریکا جلوی واردات فلز را بگیرد و تولید فلز داخلی را افزایش دهد، این مسئله می تواند از حجم تجارت جهانی در مواد خام فلز بکاهد. 

به عبارت دیگر، اقدام مذکور می تواند به ویژه بازار شناورهای سوپراماکس و پاناماکس که محصولات فلز و تمام شده را حمل می کنند را دچار اختلال و سردرگمی سازد.

از سوی دیگر، تصمیم آمریکا می تواند محرکی برای اقدامات تلافی جویانه باشد که در نهایت تاثیر منفی روی تجارت جهانی فلز خواهد داشت، و به آسانی می تواند به تجارت کالاهای دیگر نیز کشیده و رشد اقتصاد جهانی را کاهش دهد، همان طور که چین هشدار داده است، در صورتی که دولت ترامپ واردات فلز چینی را محدود کند، این اقدام را تلافی خواهد کرد.

رئیس انجمن فلز و آهن چین بیان داشت، چین می تواند ضربه متقابل را با محدود کردن واردات اتومبیل و محصولات کشاورزی از آمریکا، وارد کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: در ماه آوریل سال جاری میلادی دونالد ترامپ بررسی ماده 232 قانون توسعه تجاری 1962 که آیا واردات فلز و محصولات آلومینیوم به آمریکا می تواند تهدید و خطری برای امنیت ملی این کشور تلقی شود را به اجرا درآورد.

لازم به ذکر است: ماده 232 قانون توسعه تجاری 1962 به وزارت تجارت آمریکا اختیار بررسی این مسئله را می دهد که آیا سطوح بالای واردات مشخص می تواند به صورت بالقوه امنیت ملی را به خطر بیندازد. وزارت تجارت 270 روز فرصت دارد نتایج بررسی را به رئیس جمهور اعلام کند در صورتی که یافته ها نشان دهد واردات امنیت ملی را تحت الشعاع قرار می دهد، رئیس جمهور 90 روز فرصت دارد در مورد محدود کردن واردات از طریق اعمال تعرفه های جدید، تصمیم گیری کند.

این گزارش از سوی دیگر افزود: داده های انجمن جهانی فلز نشان می دهد، چین بازار فلز خام جهانی را با تولید 808 میلیون و 400 هزار تن از این محصول در سال 2016 یا به عبارت دیگر 49.4 درصد تولید جهانی، به قبضه خود درآورده است. 

افزون بر این، چین بازار تجارت جهانی صادرات فلز را با فروش 108 میلیون و 100 هزار تن نیز درسال گذشته در دست خود گرفت، ژاپن به عنوان نزدیک ترین رقیب، 40 میلیون و 500 هزار تن را صادر کرد. 

این گزارش در پایان نوشت: آمریکا جایگاه چهارم کشورهای تولید کننده فلز خام را در جهان به خود اختصاص داده است، این کشور در سال 2016، در مجموع 78 میلیون و 500 هزار تن از این محصول را تولید کرد که رقم مذکور کمتر ازده درصد تولید چین به شمار می آید.از سوی دیگر، از لحاظ واردات فلز خالص، آمریکا در سال گذشته با وارد کردن 21 میلیون و 700 هزار تن در سال گذشته، جایگاه نخست وارداتی را اشغال کرد.
 
این کشور به لحاظ صادرات فلز نیز جایگاه 17 را در دنیا دارد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.