| کد خبر: 143290 |

کاهش سوخت‎گیری کشتی‎ها در سنگاپور

تعداد کشتی‎های ورودی به آبهای سنگاپور برای سوخت‎گیری برای هفتمین ماه پیاپی کاهش یافت اما با این وجود حجم فروش سوخت بانکر افزایش پیدا کرد.

تین نیوز

مالکان کشتی اعلام کرده‎اند که با معرفی سامانه جدید اندازه‎گیری جریان (MFM)خرید محموله‎های بزرگ‎تر سوخت بانکر در سنگاپور  را آغاز کرده‎اند.

به  گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، فروش سوخت بانکر در سنگاپور طی ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود در 6 ماه گذشته رسید، این در حالی بود که معرفی سامانه جدید MFM نگرانی‎هایی را پدید آورده بود.

فروش بانکر در این کشور دریایی با 6.8 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 4.4 میلیون تن رسید. همچنین میزان رشد فروش بانکر سنگاپور از ابتدای سال تا کنون در مقایسه با سال گذشته نیز به 3 درصد رسیده است.

اداره بورس محموله های دریایی (OFE) سنگاپور اعلام کرد که افزایش فروش بانکر نگرانی‎ها در مورد استفاده اجباری از سامانه های MFM را برطرف کرد. اجباری شدن استفاده از MFMبرای سوخت‎گیری در آبهای سنگاپور این نگرانی بوجود آورده بود که هزینه‎های عملیاتی کشتی‎‏ها بالاتر رفته و انگیزه آنها را برای بانکرینگ در این کشور کاهش دهد.

در گزارش OFE اعلام شد:"در مقابل، استفاده از MFM موجب افزایش هزینه‎های استفاده‎ از خدمات بارج و کاهش حاشیه سود تامین‎کنندگان بانکر شده است. تامین‎کنندگان تمایل دارند که حجم زیادی از محصول خود را بفروشند."

گزارش ادامه می دهد: "بنابراین مالکان مجبور شدند که حجم بیشتری بانکر خریداری کنند. متوسط حجم خرید سوخت بانکر کشتی ها در ماه جولای 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافت و به این ترتیب کاهش تعداد کشتی‎هایی که برای بانکرینگ به آب‎های سنگاپور آمدند را جبران کرد."

تعداد کشتی‎های ورودی به آب‎های سنگاپور برای سوخت‎گیری و بانکرینگ برای هفتمین ماه پی در پی کاهش یافت و با افت 4.7 درصدی نسبت به سال گذشته به 3 هزار و 386 رسید. کشتی ترجیح می‎دهند که در مناطق شمالی آسیا بانکرینگ انجام دهند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.