| کد خبر: 143228 |

بندر اوکلند انتشار آلاینده ها را کاهش می دهد

بندر اوکلند کالیفرنیا با هدف کاهش انتشار آلاینده های حاصل از سوخت های دیزلی شناورها اقداماتی را در این بندر انجام می دهد.

تین نیوز

بندر اوکلند کالیفرنیا با هدف کاهش انتشار آلاینده های حاصل از سوخت های دیزلی شناورها اقداماتی را در این بندر انجام می دهد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر اوکلند کالیفرنیا استفاده از یک کابل با ولتاژ بالا که شناورهای بیشتری را به شبکۀ برق ساحلی و با هدف انتشار آلاینده ها متصل می کند را تصویب کرد.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از بندر اوکلند، این اقدام کاهش انتشار آلاینده ها را تا 76 درصد به همراه خواهد داشت. سیستم کابل حلقه ای به طول 200 فوت از سوی ترمینال کانتینری بین المللی بندر اوکلند مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم کابل به ارزش 230 هزار دلار آمریکا شناورهایی را که قادر به هم تراز شدن با ولت های الکتریکی ساحلی در لنگرگاه نیستند به یکی از 18 ولت الکتریکی برق ساحلی واقع در ترمینال دریایی این بندر متصل می کند.
 
زمانی که شناورها به ولتاژ برق ساحلی متصل می شوند، استفاده از موتور دیزلی را متوقف کرده و نیروی خود را از شبکۀ برق دریافت می کند که به دنبال آن در زمان پهلوگیری شناورها در بندر اوکلند میزان انتشار آلاینده های ناشی از موتور دیزلی به حداقل می رسد.
 
شایان ذکر است، تقریبا 400 فروند شناور برای اتصال به شبکۀ برق ساحلی بندر اوکلند تجهیز شده اند اما با این حال امکان اتصال کابل های برق در شناورهایی که در مسافتی دورتر لنگر می اندازند به برق ساحلی دشوار می شود.
 
بندر اوکلند در پایان این گزارش از استفادۀ تمام وقت این تکنولوژی نوین تا پاییز جاری میلادی خبر داد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.