| کد خبر: 143041 |

جسد سه دریانورد در آبهای فیلیپین پیدا شد

ارتش فیلیپین جسد سه دریانورد را که طی 9 ماه گذشته در دو موقعیت متفاوت به گروگان گرفته شده بودند، در آبهای این کشور پیدا کرد.

تین نیوز

ارتش فیلیپین جسد سه دریانورد را که طی 9 ماه گذشته در دو موقعیت متفاوت به گروگان گرفته شده بودند، در آبهای این کشور پیدا کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مرکز دیده بانی دزدی دریایی ReCAAP، جسد دو دریانورد که از یک فروند شناور فله بر موسوم به Royal 16 به گروگان گرفته شده بود در تاریخ پنج جولای سال جاری میلادی در Sitio Limbutulan پیدا شد.
 
بر اساس این گزارش، شناور فله بر با ظرفیت پنج هزار و 610 DWT در تاریخ 11 ماه نوامبر سال گذشتۀ میلادی در نزدیکی جزیره Sibago از سوی 11 نیروی مسلح مورد حمله قرار گرفت که به دنبال آن شش نفر به گروگان گرفته و دو تن دیگر زخمی شدند. 
 
در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیروهای نظامی فیلیپین یکی از دریانوردان متعلق به شناور فله بر با پرچم ویتنام را که به مدت هفت ماه در اسارت دزدان بود نجات داد. انتظار می رود سه دریانورد دیگر از این شناور همچنان در اسارت دزدادن دریایی باشند. 
 
درتاریخ هفت جولای سال 2017 میلادی، نیروهای نظامی فیلیپین درحالی که مشغول عملیات نظامی در منطقۀ Patikul Sulu بودند جسدی را پیدا کردند که پس از بررسی ها مشخص شد این جسد به یکی از دریانوردان گروگانی تعلق دارد که بر روی شناور فله بر Giang Hai به ظرفیت هفت هزار و 739 DWT فعالیت داشته است.
 
حمله دزدان به این شناور در تاریخ 19 ماه فوریه سال جاری اتفاق افتاد که شش گروگان و یک کشته به همراه داشت. 
 
تاکنون 17 دریانورد از مجموع 20 گروگان شناور فله بر از سوی مقامات کشور آزاد شده اند. 
 
بر اساس گزارش ReCAAP، در بازۀ زمانی ماه ژانویه-جولای سال جاری میلادی در مجموع 11 دریانورد از شناورها به هنگام تردد از دریای سولو و سلبس در نزدیکی آبهای Sabah شرقی گروگان گرفته شدند که از بین آنها دو نفر نجات یافتند، دو نفر کشته شدند و هفت نفر همچنان در اسارت به سر می برند.
 
این گزارش در پایان به مجموع حوادث دریایی اشاره کرد وافزود: 39 حادثۀ دریایی در هفت ماه نخست سال جاری میلادی ثبت شده است که 33 مورد از آنها موفق و شش مورد دیگر غیرموفق بوده است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.