| کد خبر: 142962 |

بقای کشتیرانی‎‎ها با ادغام

پس از اینکه 5 شرکت برتر کشتیرانی کانتینری جهان ادغام‎های خود را به پایان برسانند سهم بازار آنها از 45 درصد سال 2016 میلادی به 57 درصد تا سال 2018 میلادی افزایش خواهد یافت.

تین نیوز

سورن اسکو، مدیرعامل شرکت کشتیرانی AP Møller Mærsk دانمارک، بر این عقیده است که ادغام کشتیرانی‎های کانتینری یک  اقدام غیرقابل اجتناب است که در آینده بیشتر شاهد آن خواهیم بود به اعتقاد وی نتیجه این ادغام‎ها بقای 5تا 6 کشتیرانی بزرگ جهان خواهد بود.

 به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز ، اسکو در  گفتگو با نشریه فایننشال تایمز اظهار کرد: "روند ادغام شرکت های کشتیرانی کانتینری که در 24 ماه گذشته آغاز شده است و موجب شد که 8 شرکت بزرگی که در جمع 20 شرکت برتر جهان بودند با شرکت های دیگر ادغام شده و یا ورشکست شوند، طی یک دهه آینده نیز ادامه خواهد داشت."

طی 2سال گذشته شاهد ادغام شرکت CSAV با شرکت Hapag-Lloyd، کشتیرانیNOL/APL با CMA-CGM، و 2 شرکت بزرگت کشتیرانی چینی با یکدیگر بوده ایم. این روند در پی آن آغاز شد که شرکت کشتیرانی کانتینری Hanjing چین ورشکست شد، این شرکت بزرگترین قربانی صنعت کشتیرانی در 30 سال گذشته بوده است.

علاوه بر مازاد عرضه کشتی‎ها در بازار که موجب سقوط نرخ حمل دریایی کانتینر شده و شرایط اقتصادی بسیاری از خطوط کشتیرانی را وخیم کرده است، اسکو اعلام کرد که ادغام کشتیرانی‎ها به دلیل قطع حمایت دولت‎ها از صنعت کشتیرانی بوده است. قطع حمایت دولت‎ها از صنعت کشتیرانی را می توان در خارمیانه، سنگاپور، و کره جنوبی دید.

بازوی کشتیرانی کانتینری شرکت مرسک به نام Maersk Line که بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان است در حال خرید شرکت کشتیرانی رقیب خود یعنی کشتیرانی کانتینریHamburg Sud است. قیمت پیشنهادی مرسک برای این شرکت 4 میلیارد دلار است.

کشتیرانی های بزرگ‎تر و قدرتمندتر تلاش می کنند که توازن را  به بازار بازگردانند. هدف آنها از بازگشت توازن به بازار، بهبود اقتصادی پایدار و نیز کاهش اختلاف میان عرضه و تقاضای کشتی ها است.

آژانس رده بندی Fitch Ratings نیز اعلام کرده است که پس از اینکه 5 شرکت برتر کشتیرانی کانتینری جهان ادغام های خود را به پایان برسانند و جایگاه خود را در بازار تقویت کنند، سهم بازار آنها از 45 درصد سال 2016 میلادی به 57 درصد تا سال 2018 میلادی افزایش خواهد یافت.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.