| کد خبر: 142713 |

یوروناو ضرر کرد

شرکت کشتیرانی Euronav بلژیک 3ماهه دوم سال 2017 میلادی را با 24.2 میلیون دلار ضرر به پایان برد، این شرکت در 3 ماهه نخست سال 34.3 میلیون دلار سود عایدش شده بود.

تین نیوز

شرکت کشتیرانی Euronav بلژیک 3ماهه دوم سال 2017 میلادی را با 24.2 میلیون دلار ضرر به پایان برد، این شرکت در 3 ماهه نخست سال 34.3 میلیون دلار سود عایدش شده بود.

به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، درآمد یوروناو در 3 ماهه دوم امسال به 126.4 میلیون دلار کاهش یافت. یوروناو در 3 ماهه ابتدایی سال 164.1 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

در مجموع و در نیمه نخست سال یوروناو موفق شد سود خالصی برابر با 10.1 میلیون دلار ثبت کند، اما این مقدار به طور قابل ملاحظه ای کمتر از سود نیمه نخست سال 2016 است که برابر با 153.7 میلیون دلار بود.

درآمد یوروناو از 404.4 میلیون دلار در نیمه نخست سال گذشته به 290.5 میلیون دلار در شش ماه نخست امسال کاهش یافت.

پدی راجرز، مدیرعامل یوروناو، گفت: "در سه ماهه دوم پیشرفت های قابل توجهی داشتیم. نهایی شدن تمدید قرارداد 5ساله FSOهایمان بعلاوه 2 قرارداد اجاره 7ساله عملکرد ما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود داد."

راجرز ادامه داد که چرخه بازار کشتیرانی اکنون به مرحله جذابی رسیده است. تقاضای نفت در 3 ماهه دوم سال اندکی بهبود یافت، عرضه نفت اما همچنان فراوان است، ارزش کشتی های نفتکش مدرن نیز ثابت مانده است.

وی تاکید کرد: "بزرگترین چالش بازار  کشتی‎های نفتکش این است که تحویل کشتی های جدید در 2 بخش VLCC و سوئزمکس در 18 ماه آتی متمرکز شده است. این  موضوع فشار زیادی را روی نرخ اجاره کشتی‎ها فشار زیادی وارد می کند."

مدیرعامل یوروناو اضافه کرد: "اگر مشکل فعلی ما نرخ‎های پائین نفتکش‎هاست، راه حل آن نیز نرخ پائین است چراکه می تواند موجب افزایش فعالیت اوراق کشتی‎های قدیمی‎تر شود. تا زمانیکه به این نقطه برسیم یوروناو به قدر کافی ظرفیت و تحمل برای گذر از این دوران یا توسعه را خواهد داشت."

شرکت یوروناو پیش بینی کرده است که بازار کشتی‎های نفتکش در آینده نزدیک شرایطی به مراتب سخت تر از 10 فصل گذشته را تجربه کند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.