| کد خبر: 142462 |

ظرفیت ساخت کشتی در حوض‌های خشک بندرعباس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حوض‌های خشک تعمیر انواع کشتی در بندرعباس این ظرفیت را دارند که در آینده به سمت ساخت کشتی نیز حرکت کنند.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حوض‌های خشک تعمیر انواع کشتی در بندرعباس این ظرفیت را دارند که در آینده به سمت ساخت کشتی نیز حرکت کنند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح حوض‌های خشک تعمیرات کشتی و سکوهای گاز و نفت در بندرعباس اظهار کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران به‌عنوان دو شرکت بزرگ و خصوصی دارای کشتی‌های سنگین، از نزدیک طرح را دیدند و ایزوایکو نیز آماده فعالیت در این طرح است که شرکت «عظیم گسترش» به‌عنوان مجموعه تابعه ایزوایکو مسوولیت این حوض‌های خشک را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دکل‌های حفاری حدود یک ماه است وارد حوضچه شماره یک طرح شده و تعمیراتش آغاز شده است، افزود: یک کشتی نیز در ورودی حوضچه شماره دو آماده است که پس از آبگیری حوضچه وارد تعمیرات اساسی خواهد شد.

نعمت‌زاده با تاکید بر رقابت‌پذیری و استفاده حداکثری از امکانات موجود گفت: این طرح با تعمیرات آغاز شد و قطعا باید به سمت ساخت کشتی نیز در آینده‌ای نزدیک برود که این ظرفیت را دارد.وی استفاده از تمام امکانات صنعتی و خدماتی را در کنار هم برای پیشبرد طرح ضروری دانست و اظهار کرد: یک ماه پیش شرکت مشترکی از سوی ایدرو، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران راه‌اندازی شد که شاید یک شرکت تعمیرات یا کشتی‌سازی بین‌المللی نیز به این جمع اضافه شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.