| کد خبر: 141947 |

معطلی شش نفتکش در ونزوئلا برای دریافت مطالبات

شش نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی بین یک ماه تا یک هفته است که در بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا لنگر انداخته و منتظر دریافت پول از شرکت نفت دولتی PDVSA پیش از تخلیه محموله‌شان هستند.

تین نیوز

شش نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی بین یک ماه تا یک هفته است که در بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا لنگر انداخته و منتظر دریافت پول از شرکت نفت دولتی PDVSA پیش از تخلیه محموله‌شان هستند.

به گزارش ایسنا، مجتمع CRP در شمال غربی ونزوئلا شامل پالایشگاه آموای به ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز و پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز است. دو نفتکش منتظر پرداخت از سوی PDVSA در پایانه دریایی کاردون لنگر انداخته اند و چهار نفتکش دیگر در پایانه آموای هستند. این شش نفتکش هر یک حامل صدها هزار فرآورده‌های نفتی بوده و پیش از تخلیه محموله، منتظر پرداخت پول از سوی PDVSA هستند.

بر اساس گزارش پلاتس، از میان این نفتکش‌ها، نخستین نفتکش ۹ ژوییه و آخرین نفتکش ۲۹ ژوییه به ونزوئلا رسیده است.

شرکت PDVSA به دلیل مشکلات عملیاتی و مالی عظیم و همچنین سال‌ها سرمایه گذاری اندک در پالایشگاه‌ها، اکنون ناچار است فرآورده‌های نفتی را از بازار بین المللی تامین کند در حالیکه پالایشگاه‌ها با بیش از نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش یک پالایشگاه که از سوی پلاتس مشاهده شد،‌ مرکز پالایش پاراگوانا با ۴۱.۹ درصد از ظرفیت خود و پالایشگاه آموای با ۴۴ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

این شرکت ونزوئلایی و دولت ونزوئلا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده اند. دولت ونزوئلا با موعد بازپرداخت ۵ میلیارد دلار بدهی پیش از پایان سال جاری روبروست که شامل اوراق قرضه دولتی و پرداخت بدهی‌های PDVSA است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بعلاوه دولت ترامپ در نظر دارد تحریم‌های بیشتری علیه افراد نزدیک به دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا تصویب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.