| کد خبر: 140481 |

طرح تغییر نام سازمان بنادر هنوز به کمیسیون عمران نرسیده است

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر نتیجه مطالعات و بررسی‌های کارشناسان بر لزوم تغییر نام سازمان بنادر تاکید داشته باشد، به تصویب آن کمک خواهیم کرد.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اصلاح قانون آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون به کمیسیون عمران مجلس ارجاع نشده است.

علیم یارمحمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز با بیان اینکه طرح اصلاح قانون آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی هنوز به کمیسیون عمران مجلس نرسیده است، اظهار کرد: این طرح توسط هیئت رییسه مجلس اعلام وصول شده اما هنوز به کمیسیون عمران ارجاع نشده است.

وی افزود: اگر نتیجه مطالعات و بررسی‌های کارشناسان بر لزوم تغییر نام سازمان بنادر تاکید داشته باشد، برای تصویب این طرح کمک خواهیم کرد.

یارمحمدی با بیان اینکه درصورتیکه طرح اصلاح قانون آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی، به کمیسیون عمران برسد، ابتدا باید بررسی شود که آیا در شرایط فعلی تغییر اساسنامه سازمان بنادر ضرورت دارد یا خیر، گفت: اگر اصلاح این قانون حلال مشکلات باشد، تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر این قانون اصلاح شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلایل تغییر در اساسنامه سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با توجه به ارتباطات بین‌المللی سازمان بنادر، باید استقلال این سازمان حفظ شود، این در حالی است که در حال حاضر ارگان‌های مختلف در بخش دریایی کشور مداخله دارند.

به گفته او، اگر سازمان‌های تصمیم‌گیر همسو با سازمان بنادر و دریانوردی نباشند، در فعالیت‌های بین‌المللی کشور در حوزه دریایی و بندری، مشکل‌ساز خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ساماندهی سواحل را از دیگر دلایل طرح موضوع تغییر نام سازمان بنادر برشمرد و گفت: در این طرح پیشنهاد شده نام سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان مدیریت سواحل، بنادر و دریانوردی تغییر کند.

یارمحمدی، تصریح کرد: اگر این مشکلات با تغییر اساسنامه سازمان بنادر رفع شود، حتما نسبت به آن اقدام خواهیم کرد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.