| کد خبر: 139453 |

مرسک همچنان در صدر

شرکت مرسک با ناوگانی با ظرفیت 3 میلیون و 510 هزار و 978 TEU همچنان در جایگاه بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان قرار دارد.

تین نیوز

موسسه Alphaliner در تازه‎ترین رتبه‎بندی خود از شرکت‎‏های کشتیرانی کانتینری جهان اعلام کرد که Maersk دانمارک همچنان در صدر  این شرکت ها قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، مرسک دانمارک با ناوگانی با ظرفیت 3 میلیون و 510 هزار و 978 TEU سهمی برابر با 16.7 درصد از ناوگان کانتینربر جهان را در اختیار دارد و به عنوان بزرگترین شرکت کانتینری جهان شناخته می شود.

در رده دوم این فهرست شرکت MSC سوئیس با اختلاف زیاد نسبت به مرسک قرار گرفته است. کشتیرانی سوئیس با داشتن 3 میلیون و 67 هزار و 545 TEU سهمی برابر با 14.6 درصد از ناوگان جهان را در اختیار دارد.

گروه کشتیرانی CMA CGM  فرانسه نیز در رده سوم این رده‎بندی قرار دارد. این کشتیرانی 11.3 درصد از سهم ناوگان کشتیرانی و نزدیک به 2.3 میلیون TEU ظرفیت دارد.

شرکت های COSCO ، Hapag Lloyd، Evergreen، OOCL، Yang Ming، Hamburg Sud، وNYK Line در مقام های چهارم تا دهم این فهرست قرار دارند.

سهم این کشتیرانی‎ها در مقایسه با 3 شرکت برتر کشتیرانی کانتینری جهان به شدت پائین‌تر است به طوریکه چهارمین کشتیرانی بزرگ جهان 8.5 درصد سهم و دهمین کشتیرانی تنها 2.6 درصد از ظرفیت کانتینری جهان را در اختیار دارند.

در این میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) با ناوگانی با ظرفیت 94 هزار و 387TEU و 0.4 درصد سهم از ظرفیت کانتینری جهان در رتبه بیستم قرار گرفته است.

در پائین این فهرست نام کشتیرانی‎های SASCO، Imoto Lines، Dongjin، Irish Continental وAsean Seas به چشم می خورد.

بر اساس اطلاعات آلفالاینر هم اکنون 5 هزار و 993 فروند کشتی کانتینربر در آبهای جهان به فعالیت مشغول هستند. ظرفیت این ناوگان بزرگ به 21 میلیون و 29 هزار و 538 TEU می رسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.