| کد خبر: 139327 |

فناوری هوشمند سازی در بزرگترین کشتی سازی دنیا

کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی HHI سامانه یکپارچه کشتی هوشمند ISSS راه اندازی کرد.

تین نیوز
کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی HHI سامانه یکپارچه کشتی هوشمند ISSS راه اندازی کرد.به
 
گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ بزرگترین کشتی سازی دنیا- صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی HHI- سامانه کشتی هوشمند یکپارچه ISSS را توسعه داده است، تکنولوژی ICT می‌تواند هدف ناوبری قابل اعتماد و اقتصادی و همچنین مدیریت کشتی‌ها را تحقق بخشد.

ISSSروش‌های ناوبری را که بسته به سطح مهارت و تجارب هدایتگر‌ها متغیر هستند، استاندارد سازی می‌کند، علاوه بر این، اطلاعات در زمان واقعی در مورد ناوبر را جمع آوری و تحلیل می‌کند، از این رو، در افزایش کارآمدی و امنیت کشتی نقش مهمی را بر عهده دارد.

انتظار می‌رود این تکنولوژی که در نوع خود در صنعت کشتیرانی کانتینری بی نظیر است، هزینه عملیات سالانه را تا شش درصد کاهش دهد.

HHI تکنولوژی کشتی هوشمند را برای نخستین بار در سال 2011 در جهان گسترش داد و سیستم مذکور را برای حدود سه هزار فروند کشتی به کار برده است.

با پشتیبابی تکنولوژی INTEGRICT - سیستم مدیریت انرژی هوشمند الکتریکی هیوندایی-ISSS یک میزان وسیعی از اطلاعات کشتی را برای اپراتور‌ها شامل؛ مسیرهای ناوبری بهینه و سرعت ناوبری همراه با وضعیت شیب منحنی جلو و عقب بدنه کشتی که مقاومت کشتی را در سفر دریایی کاهش می‌دهد، فراهم می‌کند.

این سامانه با جمع آوری و تحلیل داده‌های انرژی و ارزیابی وضع موتور‌ها و پروانه‌های کشتی، به کشتی‌ها اجازه مدیریت کارآمدتر و امن‌تر را خواهد داد.

افزون بر این، راه حل ICT با نصب بر روی شناورهای PCTC به ظرفیت شش هزار و 500 و حمل کننده غول پیکر سنگ معدن به ظرفیت 250 هزار DWT، تست‌های میدانی را تکمیل کرده است.

بر طبق نظر گروه تحقیقی کلارکسونز لندن، شش هزار و 500 فروند کشتی در سراسر جهان برای پنج سال آینده سفارش داده می‌شوند.

"Luis Benito "مدیر ابتکارت، استراتژی و تحقیق دریایی وفراساحل لویدزریجستر گفت: با در نظر گرفتن اینکه کشتی سازی کره سهم قابل توجهی از ساخت کشتی در جهان را به خود اختصاص داده، پیش بینی می‌شود ISSS بر روی تقریبا 700 فروند کشتی نصب خواهد شد.

کشتی سازی هیوندایی و شرکت ملی کشتیرانی عربستان سعودی (بحری) نیز در ماه می‌سال جاری میلادی تفاهم نامه‌ای را برای همکاری در بخش کشتی هوشمند امضا کردند.

اجرای قوانین جدید بندری در هنگ کنگ
مقامات بندر هنگ کنگ از وضع قوانین جدید در خصوص آلودگی در این بندر و اجرایی شدن آن از سال 2019 خبر می‌دهند.
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس قوانین جدید در بندر هنگ کنگ، کشتی هایی که به آب‌های هنگ کنگ تردد می‌کنند از سال 2019 ملزم به استفاده ازسوخت پاک هستند.
 
اولین قانونی که در خصوص کاهش آلودگی در هنگ کنگ وضع شد به سال 2013 بر می‌گردد که میزان آلودگی تولیدی در هر بخشا از جمله، حمل و نقل جاده ای، دریایی، کارخانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.
در ماه ژوئن سال جاری این قوانین مورد بازبینی قرار گرفت و قوانین سخت گیرانه تری در خصوص آلودگی هوای کنگ کنگ وضع شد که شامل بندر هنگ کنگ نیز می‌شود.

بر اساس این قوانین، از ابتدای ژآنویه سال ۲۰۱۹، تمامی کشتی هایی که در آبهای هنگ کنگ تردد می‌کنند، ملزم به استفاده از سوخت با سولفور کمتر از ۰. 5 درصد هستند.

شایان ذکر است جریمه‌های ناشی از تخطی از این قوانین هنوز اعلام نشده است.


آدم ربایی دریانوردان، بزرگترین نگرانی در فیلیپین
آدم ربایی دریانوردان از سوی تروریست‌های داعش در جنوب فیلیپین، مقامات این کشور را با نگرانی بزرگی روبرو کرده است.
 
برغم کاهش تعداد حملات از ماه می‌سال جاری در جنوب فیلیپین، حضور داعش درمنطقه و به ویژه در دریای سلبس و سولو برای جان دریانوردان و خدمه تهدیدی جدی به حساب می‌آید.

ReCCAP ضمن انتشار آخرین گزارش خود از حملات دزدان دریایی در نیمه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد: در مجموع هفت حمله در منطقه ثبت شده است که سه مورد از آن‌ها به آدم ربایی انجامید و چهار حمله دیگر ناموفق ماند.
 
هفت حمله در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ثبت شد و از ماه می‌تاکنون هیچگونه حمله‌ای به شناور‌ها صورت نگرفته است.
 
مدیر اجرایی ReCAAP گفت:: از ماه می‌تاکنون هیچ موردی از حمله مسلحانه و آدم ربایی در منطقه گزارش نشده است و این وضعیت می‌تواند ادامه داشته باشد، اما همچنان میزان بالایی از نگرانی در منطقه حاکم است.
وی در این باره افزود: با این حال هنوز فکر نمی‌کنیم که ثبات و امنیت در منطقه برقرار شده باشد و از شناور‌ها تقاضا داریم تا در صورت امکان مسیر تردد خود را تغییر دهند.
 
حمله به شناورهای تجاری و آدم ربایی برای دریافت پول در جنوب فیلیپین از سوی داعش رهبری می‌شود و از ماه مارس سال گذشته میلادی آغاز شده است. در این فاصله زمانی 59 دریانورد طی حملات متعدد به 13 فروند شناور ربوده شدند. تا به امروز، 28 نفر از آنان آزاد شدند و 11 نفر فرار کردند و چهار نفر کشته شدند و 16 نفر همچنان در اسارت آنان به سر می‌برند. این در حالی است که دو هفته پیش دو نفر از دریانوردان ویتنامی گردن زده شدند.
 
در واکنش به حملات داعش در منطقه گشتهای نظامی سه گانه با همکاری اندونزی، فیلیپین و مالزی برقرار و یه کریدور پیشنهادی برای تردد شناورهای تجاری بین خلیج Moro و تنگه Basilan درنظر گرفته شده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.