| کد خبر: 139188 |

◄ تغییر نام سازمان بنادر و دریانوردی؛ حرکتی بزرگ در جهت ساماندهی سواحل

بزرگترین مشکلی که سواحل به خصوص سواحل جنوبی کشور با آن دست به گریبان است نگاه مبتنی بر خشکی یا land based به این مناطق است درحالی‌که لازم است نگاه دریا محور یا دریا به ساحل بر این مناطق در همه تصمیم گیرندگان مربوط به این مناطق حکمفرما باشد.

تین نیوز

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی از تغییر نام سازمان بنادر و دریانوردی خبر داده است.

به گزارش تین‌نیوز، قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو با مانا درباره اصلاح قانون آئین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی گفته است که « طرح اصلاح قانون آئین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماده و چند تبصره تهیه و توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است».
 
بر اساس این خبر و به گفته احمدی‌لاشکی « درصورت تصویب نهایی، نام سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان مدیریت سواحل، بنادر و دریانوردی تغییر خواهد کرد».
 
در این زمینه یک کارشناس حوزه بنادر و دریانوردی در گروه مجازی « جامعه بندری و دریایی» نوشت: به قرار اطلاع، این طرح پشتوانه مطالعات قوی داشته و در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز قبل از طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.
محمدرضا الهیار این اقدام را در صورت اجرایی شدن حرکت بزرگی در جهت ساماندهی سواحل و رفع مشکلات موجود دانست و افزود: بزرگترین مشکلی که سواحل به خصوص سواحل جنوبی کشور با آن دست به گریبان است نگاه مبتنی بر خشکی یا land based به این مناطق است درحالی‌که لازم است نگاه دریا محور یا دریا به ساحل بر این مناطق در همه تصمیم گیرندگان مربوط به این مناطق حکمفرما باشد. 

وی تاکید کرد: اگرچه مناطق ساحلی جزو خشکی محسوب می‌شوند ولی قانون دریا بر آن حکمفرماست و نیازمند این است که تحت مدیریت نهاد دریایی باشد تا توسعه پایدار، هوشمند و موزون داشته باشد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.