| کد خبر: 138534 |

◄ آمریکا تا 2022 سردمدار صادرات گاز می‌شود

آمریکا تا سال 2022 با کنارزدن رقبای بزرگ‌ خود یعنی استرالیا و قطر بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی جهان خواهد شد.

تین نیوز

آمریکا تا سال 2022 با کنارزدن رقبای بزرگ‌ خود یعنی استرالیا و قطر بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی جهان خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل worldmaritimenews، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، علی‌رغم میزان گاز مورد تقاضا در آمریکا که همزمان بزرگ‌ترین تولید‌کننده و مصرف کننده گاز است، اما به مدد رشد قابل توجه صنعت نفت شل،  تا سال 2022 آمریکا حدود 40 درصد گاز دنیا را تولید می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که در پنج سال آینده تقاضا برای گاز سالانه 1.6 درصد افزایش داشته باشد و از 3630 میلیارد مترمکعب در سال 2016 به حدود 4 هزار میلیارد مترمکعب در سال 2022 برسد. چین حدود 40 درصد از این رشد را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تا سال 2022 تولید گاز آمریکا به 890 میلیارد متر مربع می‌رسد که بیش از یک پنجم کل تولید گاز دنیا است. تولید گاز در میدان گازی مارسلوس نیز که بزرگترین میدان گازی دنیا است، در میان سال های 2016 تا سال 2022، 45 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین این فرآیند با صرف هزینه کمتر انجام می‌شود که دلیل آن کارایی بالاتر و استخراج بیشتر از سکوهای نفتی کمتر است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است: در حالی که تقاضای داخلی آمریکا برای گاز طبیعی در حال افزایش است، به لطف مصرف هرچه بیشتر بخش صنعتی، بیش از نیمی از گاز طبیعی مایع تولید شده به صادرات اختصاص خواهد یافت.

به علاوه افزایش شمار کشورهای مصر‌ف کننده گاز LNG از 15 کشور در سال 2005 به 39 کشور در سال جاری افزایش داشته است که نشان‌دهنده مشتریان رو به افرایش گاز LNG است. هرچند ماندگاری این کشورها به عنوان مصرف‌کننده گاز و مشتریان آن، به قیمت‌های رقابتی گاز وابسته است. همچنین مزیت‌های زیست‌محیطی گاز طبیعی در مقایسه با دیگر سوخت‌های فسیلی باعث ایجاد توجه بیشتر به آن شده است.

در چنین شرایطی، دسترسی فراوان به LNG رقابت‌های تازه‌ای را برای تامین گاز با خط لوله ایجاد می‌کند و سبب کاهش قیمت‌ها و تسهیل شرایطی می‌شود که به طور سنتی در تجارت‌ گاز وجود دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.