| کد خبر: 138354 |

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان عنوان کرد؛

◄ 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر امام در دولت یازدهم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بندر امام خمینی(ره) در دولت یازدهم سالانه شاهد 8 تا 10 درصد رشد تخلیه و بارگیری بوده است.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بندر امام خمینی(ره) در دولت یازدهم سالانه شاهد 8 تا 10 درصد رشد تخلیه و بارگیری بوده است. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعداله عبداللهی در گفتگو با این شبکه خبری درباره طولانی شدن فرایند برگزاری مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) توضیح داد: این اتفاق به درخواست متقاضیان است. چون این سرمایه‌گذاری 15 ساله و نسبتا طولانی مدت است شرکت‌های متقاضی خواهان این بودند که زمان بیشتری برای تهیه اسناد مربوطه و همچنین تجزیه تحلیل داده‌ها برای ارائه قیمت بهتر داشته باشند که تا اول مرداد ماه سال جاری به آنها مهلت داده شد و اگر شرایط به خوبی پیش برود پاکات در روز دوم مردادماه بازگشایی خواهد می‌شود.

عبداللهی درباره برگزاری مرحله دوم این مزایده نیز تاکید کرد: در مرحله اول این مزایده چهار شرکت واجد شرایط ورود به مرحله بعدی و ارائه پیشنهاد قیمت شدند به همین منظور در تلاش هستیم تا در اول مردادماه سال جاری مزایده مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) را برگزار کنیم که امیدوار هستیم در این مرحله نیز شاهد استقبال شرکت‌ها و به حد نصاب رسیدن تعداد پاکات ارائه شده از سوی آنها برای برگزاری مزایده باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره واگذاری‌ها به یک شرکت در بندر امام خمینی(ره) و نگرانی درباره ایجاد انحصار گفت: شرکتی که در دو مزایده قبلی در بخش‌های دیگر برنده شد در بخش اول سرمایه‌گذاری خود در ترمینال شماره یک بندر، زمانی ورود پیدا کرد که ما برای جذب سرمایه‌گذار به آن بخش فراخوان‌های متعدد داده بودیم.

او تصریح کرد: در آن دوره به قول معروف داشتیم به سرمایه‌گذاران التماس می‌کردیم اما متاسفانه استقبال صورت نگرفت. با این حال این شرکت در جهت حفظ و ارتقاء منافع سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کرد. آن هم در شرایطی که تصور بر این بود سرمایه‌گذاری آنها در کوتاه‌مدت سود چندانی در بر نخواهد داشت.

عبداللهی افزود: در بحث اپراتوری ترمینال غلات شماره 2 نیز شرکت برنده، در یک مزایده عمومی و در رقابت با 6 شرکت دیگر مناسب‌ترین قیمت را ارائه داد و برنده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: سرمایه‌گذران رغبتی نشان نمی‌دهند. ما فراخوان می‌دهیم و شرایط لازم را فراهم می‌کنیم اما آنها استقبال نمی‌کنند، نمی‌دانیم دلیل این عدم استقبال چیست.

عبداللهی درباره دستاوردها و پیشرفت‌های بندر امام خمینی(ره) در دولت یازدهم گفت: این دستاوردها در دولت یازدهم چشمگیر بوده است.  درچهار سال اخیر این بندر به یک بندر نفتی با اسکله‌های نفتی استاندارد تبدیل شد.

عبدالهی افزود: ترمینال غلات نیز که تا پیش از این به برخی خدمات محدود بود و سرمایه‌گذاری در آن در دولت قبلی با مشارکت خارجی با شکست روبرو شده بود اینک با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی که 40 میلیارد آن عملیاتی شده است می‌رود که در شرایط استاندارد و بهینه قرار بگیرد. همچنین نوسازی تجهیزات در بخش غلات یکی از دغدغه‌های مهم ما بود که سرمایه‌گذاری شد و این کار در حال انجام است و انشالله در سال جاری کاملا مرتفع خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری در دولت یادزهم گفت: در چهار سال دولت آقای روحانی بیش از 2 هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی(ره) انجام شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی در بخش‌های زیرساخت، روساخت، تجهیزات و خدمات انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

عبداللهی درباره میزان تخلیه و بارگیری بندر امام‌ خمینی(ره) در چهارسال گذشته نیز تاکید کرد: در مدت تصدی دولت یازدهم در بندر امام (ره) در هر سال شاهد رشد 8 تا 10 درصدی حجم تخلیه و بارگیری بوده‌ایم. به عبارت دیگر علی‌رغم کاهش حجم واردات نه تنها روند فعالیت بندر کاهشی نبوده بلکه رشد نیز داشته‌ایم آن هم به دلیل در پیش‌گرفتن سیاست لجستیک بندری در این بندر به جای تکیه صرف بر میزان واردات کالا.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.