| کد خبر: 138083 |

مناقصه سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون بزودی برگزار می شود

دیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان از فراهم شدن زمینه برای برگزاری مناقصه اجرای طرح های سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون این استان خبر داد.

تین نیوز

دیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان از فراهم شدن زمینه برای برگزاری مناقصه اجرای طرح های سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قربانی روز جمعه درجلسه هم اندیشی استفاده از ظرفیت های ریلی درحوزه بازرگانی این استان که باحضور معاون استاندار منگستائو قزاقستان در امور سیاست، سرمایه گذاری و صنعت در ایستگاه راه آهن اینچه برون برگزار شد ،اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های بندر خشک اینچه برون با اعتبار پیش بینی شده 5 هزار میلیارد ریال در حال انجام است.
وی بابیان اینکه دولت ایجاد زیرساخت های این بندر را تعهد کره است، گفت: هم اکنون 300 میلیارد ریال برای ایجاد خط عریض ایستگاه راه آهن اینچه برون اختصاص یافته و مبلغ یک میلیارد ریال نیز برای برگزاری مناقصه ها تخصیص داده شده است.
قربانی اضافه کرد: پس از برگزاری مناقصه، همه شرکت های داخلی و خارجی بویژه شرکت های قزاقستانی می توانند در بندر خشک اینچه برون سرمایه گذاری کنند.
وی با اشاره به مزایای بندر خشک اینچه برون افزود: سرمایه گذاری در این بندر، زودبازده و سودآور است و شرکت های قزاقستانی می توانند از این فرصت بهره ببرند.
قربانی به بهره برداری از راه آهن سه کشور ایران - ترکمنستان - قزاقستان در آذر 93 با حضور رؤسای جمهوری سه کشور اشاره و تصریح کرد: دورنمای 20 ساله این خط ریلی، جابه جایی و ترانزیت 6 میلیون و 775 هزار تن کالا است که این رقم در سال گذشته 220 هزار تن بود و امسال به 542 هزار تن می رسد. 
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان با اشاره به طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار به طول 442 کیلومتر گفت: این طرح با مشارکت شرکت روسی با هزینه یک میلیارد و 200 هزار یورو در مدت سه سال اجرا می شود و تحقق دورنمای جابه جایی بار از خط ریلی سه کشور را سریعتر محقق می کند.
قربانی به برخی تسهیلات در نظر گرفته شده برای تجار به منظور جابه جایی بار از خط ریلی اینچه برون به کشورهای آسیای مرکزی اضافه کرد: هزینه جابه جایی بار برای هر تن 19 دلار ارزانتر از دیگر خطوط است. 
وی همچنین از تمایل مسافران گلستانی برای راه اندازی قطار گلستان به اکتائو قزاقستان خبر داد و گفت: درصورت همکاری قزاقستان می توان این خط ریلی را راه اندازی کرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه ربیعی معاون استاندار گلستان؛ مدیرکل گمرکات گلستان. رئیس اتاق بازرگانی و هیات قزاقستانی حضور داشتند. 
گمرک اینچه برون در حدود 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و علاه بر راه آهن تاسیسات راه آهن، عملیات ایجاد بندر خشک نیز در این منطقه در حال اجرا است.
 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.