| کد خبر: 137984 |

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان:

مزایده ترمینال کانتینری بندر امام(ره) اول مرداد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در تلاش هستیم، اول مردادماه سال جاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) را برگزار کنیم.

تین نیوز
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در تلاش هستیم، اول مردادماه سال جاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) را برگزار کنیم.
 
به گزارش مانا، سعداله عبدالهی در رابطه با برگزاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در مرحله اول این مزایده چهار شرکت واجد شرایط ورود به مرحله بعدی و ارائه پیشنهاد قیمت شدند به همین منظور در تلاش هستیم انشاا... در اول مردادماه سال جاری مزایده مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) را برگزار کنیم که امیدوار هستیم در این مرحله نیز شاهد استقبال شرکت ها و به حد نصاب رسیدن تعداد پاکات ارائه شده از سوی آنها برای برگزاری مزایده باشیم.
 
وی دلیل طولانی شدن روند برگزاری این مزایده را درخواست متقاضیان اعلام کرد و گفت: چون این سرمایه گذاری 15 ساله و نسبتا طولانی مدت است شرکت های متقاضی درخواستی مبنی بر اختصاص زمان بیشتر برای تهیه اسناد مربوطه و همچنین تجزیه تحلیل داده ها برای ارائه قیمت بهتر داشتند که تا اول مرداد ماه سال جاری به آنها مهلت داده شد و اگر شرایط به خوبی پیش برود پاکات در روز دوم مردادماه بازگشایی خواهد می شود.
عبدالهی در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان و متقاضیان نسبت به تعدد واگذاری ها به یک شرکت در بندر امام خمینی(ره) و احتمال ایجاد انحصار در آنجا خاطر نشان کرد: شرکتی که در دو مزایده قبلی در بخش های دیگر برنده شد در بخش اول سرمایه گذاری خود در ترمینال شماره یک بندر، زمانی ورود پیدا کرد که ما برای جذب سرمایه گذار به آن بخش فراخوان های متعدد داده بودیم و به قولی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری التماس داشتیم اما متاسفانه استقبال صورت نگرفت. با این حال این شرکت در جهت حفظ و ارتقاء منافع سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرد آن هم با این پیش فرض که سرمایه گذاری آنها در کوتاه مدت سود چندانی در بر نخواهد داشت.
 
وی در این باره افزود: در بحث اپراتوری ترمینال غلات شماره 2 نیز شرکت برنده، در یک مزایده عمومی و در رقابت با 6 شرکت دیگر حضور یافت و مناسب ترین قیمت را ارائه داد و برنده شد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این مطلب که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و متقاضیان سرمایه گذاری در بندر امام خمینی(ره) راه باز است، تصریح کرد: در مزایده ترمینال کانتینری نیز ما در برابر چهار شرکتی که هزینه کرده اند و به مرحله دوم راه پیدا کرده اند مسئول و متعهد هستیم بنابراین روال آن ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه مشکلی در مسیر اجرای آن بوجود آید، مثلا تعداد پاکات به حد نصاب نرسد و یا اتفاق پیش بینی نشده دیگری واقع شود.
 
وی مشکل پیش روی بندر امام(ره) را عدم استقبال سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: ما فراخوان می دهیم و شرایط لازم را فراهم می کنیم اما آنها استقبال نمی کنند، نمی دانیم دلیل این عدم استقبال چیست. 
همچنین عبدالهی پیشرفت های بندر امام خمینی(ره) در دولت یازدهم را قابل توجه اعلام کرد و در این باره اظهار داشت: طی چهار سال اخیر این بندر به یک بندر نفتی با اسکله های نفتی استاندارد تبدیل شد. ترمینال غلات نیز که تا پیش از این به برخی خدمات محدود بود و سرمایه گذاری در آن در دولت قبلی با مشارکت خارجی با شکست روبرو شده بود اینک با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی که 40 میلیارد آن عملیاتی شده است می رود که در شرایط استاندارد و بهینه قرار بگیرد.
 
وی بحث نوسازی تجهیزات در بخش غلات را یکی از دغدغه های مهم اداره بندر امام (ره) دانست و گفت: این مهم با سرمایه گذاری صورت گرفته، در سال جاری کاملا مرتفع خواهد شد. 
 
عبدالهی میزان سرمایه گذاری در بندر امام خمینی(ره) در چهار سال دولت یازدهم را بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: این سرمایه گذاری ها از طریق بخش خصوصی در بخش های زیرسخت، روساخت، تجهیزات و خدمات سرمایه گذاری صورت گرفته که در نوع خود کم نظیر است.
 
وی در آخر خاطر نشان کرد: در مدت تصدی دولت یازدهم در بندر امام (ره) در هر سال شاهد رشد 8 تا 10 درصدی حجم تخلیه و بارگیری بوده ایم. به عبارت دیگر علیرغم کاهش حجم واردات نه تنها روند فعالیت بندر کاهشی نبوده بلکه رشد نیز داشته ایم آن هم به دلیل در پیش گرفتن سیاست لجستیک بندری در این بندر به جای تکیه صرف بر میزان واردات کالا.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.