| کد خبر: 137783 |

زمینه‌های خوبی برای اشتغال و توسعه فعالیت دریایی در سواحل کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با وجود بیش از ۱۴۰ هزار دریانورد دارای گواهینامه‌های فنی، زمینه‌های خوبی برای اشتغال و توسعه فعالیت های دریایی و بندری در سواحل کشور وجود دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با وجود بیش از ۱۴۰ هزار دریانورد دارای گواهینامه‌های فنی، زمینه‌های خوبی برای اشتغال و توسعه فعالیت های دریایی و بندری در سواحل کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا محمد سعیدنژاد افزود: زمینه های توسعه اشتغال و فعالیت های اقتصادی و تجاری در سواحل ایران به خصوص سواحل مکران در حال انجام است و ساحل نشینان می توانند از این فرصت مناسب استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت در بخش صنایع دریایی، شیلات، حمل و نقل دریایی و گردشگری را از مهمترین فعالیت های توسعه ای دریا محور اعلام کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد حاکمیتی در دریا نسبت به ارائه هرگونه کمک های مورد نیاز آمادگی دارد.

سعیدنژاد با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۱ هزار دریانورد ایرانی در مسیرهای اقیانوسی فعال هستند،گفت: مابقی دریانوردان ایرانی که دارای گواهینامه های فنی هستند در سایر مسیرهای دریایی انجام وظیفه می کنند و حضور ساحل نشینان در فعالیت های توسعه ای دریا محور از مزیت های این منطقه است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تعیین روش ها، آموزش و صدور گواهینامه های مورد نیاز آماده همکاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی دریا محور تلاش همه دست اندرکاران ضروری است و امروز همه باید در جهت توسعه مناطق دریایی، ساحلی و بندری تلاش کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.