| کد خبر: 137671 |

بندر شهید رجایی به دوران اوج نزدیک شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد،جهشی بزرگ بود.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد،جهشی بزرگ بود.

اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر یک پروژه جدید در بندر شهید رجایی گفت: در بندر شهید رجایی پروژه بزرگی آغاز شده است که طی آن سه اسکله نفتی به ظرفیت 100 هزار تن ساخته خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این پروژه را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: انتظار می رود با اجرای این پروژه تا 34 میلیون تن به توان تخلیه و بارگیری بندر افزوده شود.
عفیفی پور در تشریح اهمیت و ویژگی های اسکله های تازه نفتی در بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: این پروژه پشتیبانی مناسبی برای پالایشگاه های کشور بویژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهد بود. یکی از ویژگی های این اسکله ها این است که از کشتی های با ظرفیت 500 هزار تن تا 100 هزار تن می توانند در آن پهلوگیری کنند و خدمات بانکرینگ، تخلیه و بارگیری محصولات نفتی و پتروشیمی دریافت کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در رابطه با وضعیت فاز 3 بندر شهید رجایی نیز گفت: در مورد این فاز خبرهای خوبی در راه است و ظرف مدت کوتاهی نحوه ساخت آن مشخص خواهد شد.
وی در رابطه با عملکرد بندر شهید رجایی در پسابرجام و در دولت یازدهم تصریح کرد: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد، یک جهش بزرگ بود. البته تا به امروز با دوران اوج بندر در قبل از تحریم ها فاصله است اما این بندر در پی دستیابی دوباره به آن رکورد ها است.
عفیفی پور ادامه داد: قبل از شدت گرفتن تحریم ها بندر شهید رجایی شاخص سه میلیون TEU کانتینر را بدست آورده بود این رقم در سال 95 به دو و نیم میلیون تن رسید. در سه ماه گذشته علمیات کانتینری نیز به طور میانگین تا 40 درصد با رشد روبه رو بوده است. این رشد نشانگر تحرکی است که در بندر طی سال های اخیر بوجود آمده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تشدید تردد کشتی های بزرگ به بندر شهید رجایی در پسابرجام اظهار داشت: در یک ماه اخیر تردد کشتی های بزرگ به بندر شهید رجایی بسیار بیشتر از قبل شده است.
وی در این باره افزود: در دوران تحریم بالاجبار برای حمل و نقل کالا از کشتی های فیدری و کوچک استفاده می شود. اما در حال حاضر کشتی های بزرگ کانتینری که به بنادر بزرگ دنیا تردد دارند بندر شهید رجایی را نیز در حلقه خود قرارداده اند.
عفیفی پور همچنین با اشاره به خرید تجهیزات تازه بندر شهید رجایی تصریح کرد: بخش اول تجهیزاتی که خریداری شده بود در حال سرهم شدن است. این تجهیزات از نوع گنتری کرین و ترنستینر هستند که از سوی شرکت های خارجی و داخلی ساخته شده اند و انتظار می رود تا پایان سال جاری بخشی از آنها وارد مدار عملیاتی شوند که این امر سبب رشد ظرفیت بندر می شود.
وی در آخر به افزایش آمار عملکرد ریلی بندر شهید رجایی پرداخت و خاطر نشان کرد: در بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن 50 کیلومتر ریل و دو شانتینگ یارد با ظرفیت 700 هزار TEU در پایان سال 95 سهم تخلیه و بارگیری از هفت درصد به 22 درصد ارتقا پیدا کرده است به این دلیل و برای افزایش ظرفیت، نوسازی این بخش ها نیزدر دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.