| کد خبر: 137137 |

جزئیات آیین‌نامه بازگشت دریانوردان

یک مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون کار دریایی، آیین‌نامه بازگشت دریانوردان در کمیسیون زیربنایی دولت و هیات وزیران به تصویب رسید.

تین نیوز

یک مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون کار دریایی، آیین‌نامه بازگشت دریانوردان در کمیسیون زیربنایی دولت و هیات وزیران به تصویب رسید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آیین‌نامه بازگشت دریانوردان بر تضمین تامین حق دریانوردان برای بازگشت به میهن پس از خاتمه ماموریت‌شان بر روی کشتی‌ها دلالت دارد.

محمد راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز درباره آیین‌نامه بازگشت دریانوردان، اظهار کرد: یکی از مواردی که به عنوان حقوق دریانوردان در کنوانسیون کار دریانوردان (MLC) تصریح شده، حق بازگشت دریانوردان به مهین است.

وی افزود: متعاقب الحاق ایران به این کنوانسیون، برنامه اجرایی این کنوانسیون با عنوان آیین‌نامه بازگشت دریانوردان به میهن در کمیسیون زیربنایی دولت و هیات وزیران به تصویب رسید.

راستاد، تصریح کرد: با توجه به لزوم فراهم کردن مقدمات بازگشت دریانوردان به میهن به عنوان یکی از تعهدات مالک کشتی در قرارداد کار دریایی و نیز الزامات ملی ناشی از الحاق به کنوانسیون کار دریایی و لزوم تصویب مقررات ملی، آیین نامه بازگشت دریانوردان به میهن را به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این آیین‌نامه تضمین کننده شرایط و ساز و کارهای لازم برای بازگشت دریانوردان پس از پایان ماموریت‌شان است، گفت: چنانچه بعد از پایان ماموریت دریانوردان، بیمه‌های کشتی‌ها نتواند شرایط بازگشت دریانوردان را تامین کند، این آیین‌نامه ساز وکاری پیش‌بینی کرده است که بازگشت دریانوردان را تضمین می‌کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: از این پس مشکلات بازگشت دریانوردان ایرانی که در ناوگان خارجی شاغل هستند، و نیز دریانوردان خارجی که در ناوگان ایرانی اشتغال دارند، برطرف خواهد شد.

راستاد، درباره زمان تصویب این آیین‌نامه گفت: آیین‌نامه بازگشت دریانوردان به میهن کمتر از یک ماه است که تصویب و اجرایی شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.