| کد خبر: 137058 |

سردار فدوی در مراسم روز جهانی دریانوردان:

از توسعه سواحل جنوبی غفلت شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن اعلام برقراری امنیت کامل در عمان و خلیج فارس، گفت:این در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که وقتی از مناطق کمتر توسعه یافته حرف می‌زنیم نام شهرهای جنوبی برده شود.

تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن اعلام برقراری امنیت کامل در عمان و خلیج فارس، گفت:این در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که وقتی از مناطق کمتر توسعه یافته حرف می‌زنیم نام شهرهای جنوبی برده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار فدوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردان از سالها تلاش دریانوردان کشور برای پیشبرد صنعت دریایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: دریانوردان باید در وضعیتی باشند که بتوان همه روزها را به آنها تبریک گفت و در همه روزها بتوان به مبارکی از آنها سراغ گرفت.

وی با تأکید بر این‌که دریا نقشی دارد که همه مردم ما از آن  منتفع می‌شوند اظهار کرد: به‌برکت پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس امروز دریانوردان ایرانی در امنیت‌ترین وضعی که می‌توان تصور کرد برای تردد قرار دارند.

وی گفت: امروز هیچ‌کس جرات این را ندارد که به کشتی‌های ایرانی نگاه چپ داشته باشد، همه می‌دانند هر تعرضی به کشتی‌های ایرانی در اقصی نقاط مختلف دنیا می‌تواند خطر جدی برای آنها داشته باشد.ضمن اینکه سازمان بنادر این افتخار را دارد که اعمال حاکمیتی، سرزمینی و ملی را با قدرت می‌تواند در منطقه انجام دهد.

سردار فدوی ادامه داد:نیروهای مسلح و سپاه ۲۴ ساعته در حال برقراری امنیت در آب‌های ایران هستند و ۹۷ فروند شناور در تنگنه هرمز مسوول برقراری تامین امنیت کشتی‌های کشورمان است و تعداد زیادی شناور هم در دریای عمان امنیت را برای شناورها و کشتی‌های ایرانی برقرار می‌کنند و این یعنی دریانوردان ما می‌توانند با اطمینان کامل کار و ماموریت‌های خود را انجام دهند.

و به دوران قبل از برجام اشاره کرد و گفت: در مقطعی تعدادی از کشتی‌های ایرانی پرچم‌شان را از پرچم جمهوری اسلامی به پرچم کشور دیگری تغییر دادند که ما همان زمان هم مخالف این تغییر پرچم بودیم و اگر هنوز پرچمی به پرچم ایران تغییر نکرده این امر باید صورت بگیرد.

به گفته ی سردار فدوی اگر کشتی دارای پرچم ایران باشد می‌تواند مطمئن شود که در امینت کامل است و اگر شرکتی به دست خودش اقدام به تغییر پرچم کرد یعنی این امنیت را از خود سلب کرده است.

وی ادامه داد: باید تمام کشتی‌های ایرانی پرچم خود را به پرچم  رسمی کشورمان تغییر دهند و به‌طور قطع امنیت برقرار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع گسترش شهرنشینی در سواحل اشاره کرد و گفت: این در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که وقتی از مناطق کمتر توسعه یافته حرف می‌زنیم نام شهرهای جنوبی برده شود. این در شان کشورمان نیست مناطق جنوبی جزو مناطق کمتر توسعه یافته باشند که در آنجا تجارت دریایی، حمل ونقل دریایی و اقتصاد شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:زمین‌های بسیار حاصلخیزی در جنوب کشور داریم، علاوه بر این در جنوب کشور منابع انرژی نفت و محل تجارت نقل و انتقالات است، اما مشخص نیست چرا در برنامه‌های مختلف توسعه حد و حدود و شأن منطقه جنوب کشور رعایت نمی‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان‌کرد: متأسفانه با توجه به گذشت برنامه‌های توسعه مختلف هنوز توسعه سواحل جنوبی به صورت کامل انجام نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.