| کد خبر: 137054 |

مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

دولت توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل دارد

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سرمایه گذاری و توجه دولت تدبیر و امید در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در این دولت به حمل و نقل هوایی کیش توجه ویژه ای شده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از یک شناور مسافری در پایانه مسافری بندر کیش اظهار کرد: این شناور علاوه بر قابلیت استفاده در تورهای گردشگری دریایی می تواند مسافران را با ایمنی مناسب به بندر چارک جابه جا کند.

وی گنجایش این شناور را 315 مسافر اعلام کرد و افزود: شناور مریم یک از شناورهای خوبی است که به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش اضافه شده است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به ساخت پایانه فرودگاهی در این جزیره اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود در بخش پیمانکاری، زمان بهره برداری از پایانه را کمی به عقب انداخت، البته قسمت های سخت کار انجام و بخش نازک کاری درونی باقیمانده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.
مونسان در مورد برنامه های نرم افزاری برای توسعه گردشگری گفت: در بخش ایرلاین ها و خط هوایی کیش ایر 50 درصد افزایش ظرفیت داشتیم و دو فروند ایرباس 321 خریداری و 2 فروند دیگر اجاره شده است و در حال خرید چند فروند دیگر هستیم تا آن را به 10 فروند برسانیم که با خریداری این چند فروند از لحاظ تعداد هواپیما 100 درصد و از نظر تعداد صندلی 200 درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت .
وی تصریح کرد: شرکت بندر و فرودگاه های کیش مصمم است تعداد شناورهای با سن کم ، جدید و باکیفیت را افزایش دهد و شناورهای قدیمی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند باید خود را اصلاح کنند.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سئوالیدر مورد ایجاد کارگاه های ساخت شناور و کشتی ها داخلی در کیش گفت: در شرایط کنونی دو کارگاه تولید شناورهای بدنه آلومینیومی و اندازه کوچک فایبرگلاس در کیش فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: به واسطه موضوعات زیست محیطی اجازه ایجاد صنایع بزرگ کشتی سازی را در کیش نمی دهیم اما در مقیاس های متوسط دو کارگاه در حال فعالیت هستند.
شناورمریم یک با ظرفیت 315 مسافر در مسیر کیش به چارک و بالعکس مسافران را جابه جا خواهد کرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.