| کد خبر: 137042 |

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

◄ دریانوردی باید جزو مشاغل سخت محسوب شود/ آمادگی مجلس برای حمایت از دریانوردان

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مشکلات دریانوردان بررسیم. ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای رسیدگی به این مشکلات و همکاری اعلام می‌کنیم.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مشکلات دریانوردان بررسیم. ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای رسیدگی به این مشکلات و همکاری اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در آیین روز جهانی دریانوردان گفت: صنعت کشتیرانی یکی از حوزه های مهم کشور بوده و به لحاظ اهمیت موضوع با حوزه اقتصادی کشور ارتباط تنگاتنگی دارد.

او با بیان اینکه موقعیت ایران از جهت دسترسی به دریا در شمال و جنوب منحصر به فرد است گفت: دریانوردی موتور محرک اقتصاد دریایی است و دریا نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات کالا آن هم در زمان جنگ داشته است.

رضایی با بیان اینکه نباید نقش سپاه و ارتش در ایجاد امنیت در دریا را فراموش کنیم افزود: نقش نیروی دریایی ارتش و سپاه در ایجاد امنیت دریایی کشور چه در دوران جنگ و چه در دوران سازندگی و چه اکنون قابل ستایش است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله تراکم جمعیت در نوار ساحلی کشور تاکید کرد: اینکه مردم در مناطق بندری و ساحلی زندگی کنند هزینه‌های کشور از حیث انتقال آب به مناطق کویری را کاهش خواهد داد و به همین دلیل باید به این موضوع به عنوان یک استراتژی مهم توجه کنیم.

رضایی تصریح کرد: موفق نبودن سیاست‌ها در حوزه دریا به علت برنامه‌ریزی‌های ناکارآمد دولت و مجلس و سایر دستگاه‌های مسئول بوده است. کشور ایران بیش از 5 هزار کیلومتر نوار ساحلی دارد که برای استفاده از این میزان نوار ساحلی می‌توانیم برنامه ریزی منسجم داشته و در جهت عمران و آبادانی شهرهای مختلف کشور استفاده کنیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس، از آمادگی این کمیسیون برای حمایت از دریانوردان خبر داد و گفت: رفع مشکلات دریانوردان و رسیدگی به مطالبات آن ها از سوی کمیسیون عمران مجلس به طور حتم پیگیری خواهد شد.

او این خواسته دریانوردان را که شغل آنها باید جزو مشاغل سخت باشد را به حق دانست و افزود: رسیدگی به وضع معیشت دریانوردان، در نظر گرفتن شغل سخت و زیان‌آور برای دریانوردان و همچنین برخی معافیت‌ها از حیث سربازی می تواند به مطالبات جامعه دریانوردان پاسخ بدهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد نیکخواه 0 0

    الان مهر 1396 هستش چرا هنوز کشتیرانی دریای خزر بیمه عادی رد میکنه برای دریانوردان؟ من یازده ساله دارم روی کشتی کار میکنم هنوز نه خونه دارم نه ماشین و نه هیچی