| کد خبر: 136142 |

◄ حمله سایبری به مرسک، زنگ خطر برای صنعت کشتیرانی

حملات سایبری دو روز گذشته در اروپا و به ویژه در صنعت کشتیرانی بیش از همه هشداری برای ارتقای ایمنی هوشمندسازی در صنعت کشتیرانی است.

تین نیوز

حملات سایبری دو روز گذشته در اروپا و به ویژه در صنعت کشتیرانی  بیش از همه هشداری برای ارتقای ایمنی هوشمندسازی در صنعت کشتیرانی است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در سال‌های اخیر با گسترش صنعت کشتیرانی و هم‌زمان توسعه فناوری اطلاعات، بحث بر سر هوشمندسازی فرایندهای تجاری، اپراتوری و حتی کنترل شناورها در کانون توجه این صنعت قرار گرفته است.

 

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این رخداد یک امر اجتناب‌ناپذیر و گامی روبه جلو برای درک ضرورت‌های تجارت در قرن بیست و یکم است.

 

در این بین کشتیرانی مرسک به عنوان غول کشتیرانی جهان، همواره نشان داده است که رویکردی محافظه‌کارانه نداشته و از این رو در این تجارب پیشقدم محسوب می‌شود.

 

مرسک چندی پیش به عنوان نخستین شرکت کشتیرانی جهان، استفاده از سامانه‌های هوشمند و گوشی‌های همراه را در فرایند تخلیه و بارگیری و رزرو آغاز کرد. 

 

این شرکت همچنین تعداد قابل توجهی از کانتینرهای یخچالی خود را به سیستم‌های کنترل از راه دور مجهیز کرد که این امکان را به شرکت و صاحبان کالا می‌دهد تا در هر لحظه و زمانی از شرایط کالای خود اطلاع داشته باشند.

 

بیهوده نیست که مرسک به عنوان مهم‌ترین قربانی این حمله گسترده سایبری شناخته می‌شود. قطعا رفتار پیشروانه مرسک به عنوان بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان، الهام‌بخش بسیاری از شرکت‌های دیگر و صنعت کشتیرانی است.

 

روشن است که پیشرفت و به روز سازی یک ضرورت است. جهان دیجیتالی امروز، تاب صبوری را ندارد و البته دلیل هم نمی‌بیند که با وجود اینهمه سامانه هوشمند هزینه‌ای مضاعف برای نیروی انسانی بپردازد. 

 

اما در هجوم این غرور انسانی در قرن بیست و یکم و در شیرینی رویای تسلط از راه دور بر دریا، این حملات سایبری نشان داد که باید بیش از پیش مراقب بود. 

 

نیاز به ارتقای سطوح امنیتی در فناوری اطلاعات و در صنعت کشتیرانی با توجه به حجم عظیم اقتصادی که در آن وجود دارد، بیش از پیش احساس می‌شود. صنعت کشتیرانی نیازمند یک همراهی و همفکری گسترده در عرصه جهانی است تا قوانین امنیتی خود را از نو بنویسد. 

 

کشتیترانی مرسک با آن سطح بالای فناوری و آن حجم گسترده عملیاتی، در چنین حمله سایبری بخش عمده‌ای از توان عملیاتی خود را دستکم برای دو روز از دست داد. این زنگ خطری برای صنعت کشتیرانی جهان است. 

 

به اینها اضافه کنید که اولین نسل شناورهای خودران و هوشمند به زودی عملیاتی خواهد شد. در حال حاضر نگرانی‌های عمیقی درباره امنیت و میزان کارایی آنها وجود دارد. حملات سایبری به مرسک نشان داد که این نگرانی‌های واقعی است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.