| کد خبر: 136033 |

حملات جدید سایبری به مرسک و روسنفت

شرکت‎های بزرگ نفتی، کشتیرانی و بندری در نقاط مختلف جهان هدف حملات جدید سایبری قرار گرفتند.

تین نیوز

حمله جدید سایبری که مشابه حمله WannaCry است از اروپا تا آمریکا اپراتورهای بندری در نیویورک و روتردام، سامانه‎های دولتی در کیو، و شرکت‌های نفتی مانندRosneft را مورد حمله قرار داده است.

 

به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز،  بیش از 80 شرکت در روسیه و اوکراین در نخستین حملات ویروس Petya مورد حمله قرار گرفته اند. این ویروس روز سه شنبه (6 تیر 1396) رایانه ها را در این شرکت ها از کار انداخت و به کاربران اعلام کرد 300 دلار پرداخت کنند تا رایانه آنها را دوباره به کار بیاندازد.

 

اپراتورهای تلفنی، و خرده فروشان نیز مورد حمله این ویروس قرار گرفته اند، این ویروس همانند حمله سایبری WannaCry همچنان در حال گسترده شدن است.

 

راب واینرایت، مدیر اجرایی Europol اعلام کرد که این آژانس به صورت اضطراری در حال پاسخ دادن به این حملات است. یوروپل در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: "در حال حاضر این آژانس یافتن هویت اصلی این حملات را در ارتباط مستقیم با همکاران صنعتی و اعضای اتحادیه اروپا را در دستور کار ندارد."

 

شرکت نفتی روسنفت، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "این شرکت با سوئیچ کردن روی سامانه پشتیبان فرآیندهای تولیدی، از عواقب جدی حملات هکرها در امان مانده است."

 

در همین حال پایگاه اینترنتی شرکت WPP، یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی اروپا، از کار افتاده است. از کارکنان این شرکت خواسته شده است که رایانه های خود را خاموش کنند و از WiFi استفاده نکنند.

 

این حملات به سرعت از روسیه به اوکراین و از آنجا به سایر نقاط اروپا و آمریکا گسترش یافته است. مشتریان شرکت کشتیرانی Maersk دانمارک اعلام کرده اند که سامانه آنلاین رزرواسیون کانتینری این شرکت از کار افتاده است.

 

شرکت اپراتور بندری PM Terminals نیز گزارش کرده است که در برخی از بنادر تحت اداره اش مانند بندر روتردام، بندر نیویورک و بندر نیوجرسی با مشکل مواجه شده است.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.