| کد خبر: 135914 |

سعیدنژاد:

ظرفیت بنادر کشور به 250 میلیون تن افزایش می‌یابد

‌معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت بنادر کشور تا چهار سال آینده به 250 میلیون تن افزایش می‌یابد.

تین نیوز

‌معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت بنادر کشور تا چهار سال آینده به 250 میلیون تن افزایش می‌یابد.

 

به گزارش ایرنا سعیدنژاد گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید ظرفیت بنادر کشور از 180 میلیون تن در سال 92 به 210 میلیون تن در سال 95 افزایش یافته است.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی با محوریت بندهای 10و 11سه پروژه مهم شامل تجهیز ترمینال شماره ۲، احداث ترمینال شماره سه و ساخت اسکله های نفتی در مجتمع بندری شهید رجایی تعریف شده که امروز شاهد آغاز عملیات احداث اسکله های نفتی بودیم.

 

سعیدنژاد با اشاره به طرح های توسعه ای وزارت نفت خاطرنشان کرد: به منظور صادرات فرآورده های نفتی تولیدی نیازمند ایجاد ظرفیت های جدیدی در بنادر کشور با محوریت مجتمع بندری شهید رجایی هستیم.

 

سعیدنژاد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار احداث سه اسکله نفتی 100هزارتنی نام برد و گفت: تا سال 1398 شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.

 

ماده 10و 11 اقتصاد مقاومتی به حمایت از صادرات و ترانزیت کالا از بنادر کشور و فراهم کردن تسهیلات لازم برای صادرات کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.

 

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دراین راستا بنادر کشور در زمینه ایجاد تاسیسات، امکانات و اسکله های صادراتی نفتی مورد توجه جدی قرار گرفته که ازجمله می توان پروژه دردست اقدام نصب تجهیزات ترمینال 2 اشاره کرد که با بهره برداری از آن ظرفیت صادراتی نیزتوسعه پیدا می کند.

 

معاون وزیرراه وشهرسازی با اشاره به عملیات ساخت ترمینال شماره 3 مجتمع بندری شهید رجایی بیان داشت: با تکمیل آن در آینده نزدیک قرارداد خرید تجهیزات آن نیز با بخش خصوصی به امضا می‌رسد.
سعیدنژاد از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان نزدیک‌ترین بندر به آسیای میانه نام برد که دارای راههای مختلف دسترسی به ویژه راه آهن دو خطه است.

 

وی از توسعه فعالیت‌های ترانزیت و ترانشیب کالا به عنوان یک گام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: به همین منظور محوطه‌ای به وسعت دو هزار و 400هکتار در نظر گرفته‌شده که به تصویب دولت نیز رسیده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی، تردد زیاد کشتی‌ها در تنگه هرمز را به عنوان یک فرصت مهم اقتصاد دریایی دانست و افزود: طی سالهای اخیر سرمایه گذاری‌های مناسبی در منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی توسط بخش خصوصی صورت گرفته که می‌تواند در افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ نقش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.