| کد خبر: 135627 |

موسسه مشاوره Moore Stephens اعلام کرد؛

◄ شاخص اعتماد به کشتیرانی‌ها افزایش یافت

تین نیوز

موسسه مشاوره Moore Stephens اعلام کرد که شاخص اعتماد به کشتیرانی‎ها در 3 ماهه منتهی به ماه می 2017 میلادی به بالاترین سطح 3 سال گذشته رسید.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، در تازه‎ترین نظرسنجی Moore Stephens از وضعیت اعتماد به شرکت‎های کشتیرانی، پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی سطح اعتماد خود را 6.1 از 10  عنوان کردند. این در حالی است که در نظرسنجی گذشته که در ماه فوریه سال جاری میلادی انجام شد این شاخص 5.6 بود.

 

این افزایش اعتماد در تمامی بخش‎های شرکت‎کنندگان به چشم می‎خورد. بر این اساس در این نظر سنجی کارگزاران کشتی اعتماد خود را از 4.6 به6.4 ، مالکان کشتی از 5.6 به 6.1، اجاره‌کنندگان از 5.9 به  6.4 و مدیران کشتی نیز سطح اعتماد خود را از 6 به 6.2 افزایش دادند.

 

علی‌رغم این افزایش اما سطح اعتماد به کشتیرانی‌ها در آسیا بدون تغییر در سطح 5.6 باقی ماند، اما در اروپا از 5.5 به 6.2 و در آمریکا شمالی از 6.1 به 6.4 تغییر کرد.

 

اگرچه پیش بینی می‎شود که در 12 ماه آینده اتفاقات خوبی در بازار رخ دهد، که یکی از دلایل آن افزایش میزان اوراق کشتی‎ها و منطقی‌شدن برنامه ساخت کشتی‌های جدید است، اما ناپایداری‌های سیاسی، مازاد عرضه کشتی در برخی از قسمت‎ها، افت قیمت نفت و کمبود دریانوردان با کیفیت نگران‌کننده است.

 

در این نظرسنجی همچنین احتمال سرمایه‌گذاری بزرگ و یا تغییر عظیم در 12 ماه آینده، از سوی پاسخ‌دهندگان از 4.9 در ارزیابی گذشته به 5.4 افزایش یافت که بالاترین سطح آن از آگوست سال 2014 تاکنون است.

 

علاوه بر این 50 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز عنوان کردند که هزینه‌های مالی شرکت‎های کشتیرانی در 12 ماه آینده افزایش خواهد یافت. در ارزیابی پیشین 54 درصد از پاسخ‌دهندگان چنین نظری داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.