| کد خبر: 135159 |

در حمایت از کارگران بنادر اسپانیا؛

◄ کارگران بنادر اروپا 2 ساعت اعتصاب خواهند کرد

کارگران بنادر سراسر اروپا برای حمایت از کارگران بندری اسپانیا دو ساعت دست از کار خواهند کشید.

تین نیوز

کارگران بنادر سراسر اروپا برای حمایت از کارگران بندری اسپانیا دو ساعت دست از کار خواهند کشید.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenewsT، کارگران بنادر سراسر اروپا روز 29 ژوئن برای حمایت از کارگران بندری اسپانیا که در اعتراض به از دست دادن کار خود اعتصاب کرده‌اند، دو ساعت دست از کار خواهند کشید.

 

بر اساس این تصمیم که هفته گذشته در اسلوونی و در مجمع بین‌المللی کارگران بندری گرفته شد، این کارگران از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر کار خود را متوقف خواهند کرد.

 

این مجمع اعلام کرد: این حرکت علاوه  بر حمایت از کارگران اسپانیایی، نمادی از مخالفت با ساسیت‌های به شدت لیبرالی کمیسیون اروپا در قبال کارگران و اتحادیه‌هاست.

 

بر اساس گزارش‌ها، کارفرمایان اسپانیایی اشتغال بیش از 6 هزار کارگر را که در بنادر این کشور مشغول هستند، تضمین نکرده‌اند، به ویژه در شرایط فعلی که شرکت‌های بزرگ دریایی از خصوصی‌ شدن بنادر اسپانیا خبر می‌دهند. مانند شرکت کاسکو که 51 درصد از بندر نائوتام را به دست آورده یا بِرگ که بندر خود را به یک شرکت اماراتی فروخته است.

 

مجمع بین‌المللی کارگران بندری اضافه کرد برای ترویج عدالت کاری برای همه کارگران بندری یعنی همان دستمزد و حقوق مشابه، مذاکرات برای برای توافق جمعی همه کارگران بندری، توسعه اشتغال، تصویب و اجرای کنوانسیون 137 و 152 برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اجرای سیاست‌های اجتماعی به نفع کارگران که آنها را از فشار شرکت‌های بزرگ و لابی‌گردی نجات می‌دهد، موضوعاتی است که گفتگوی سازماندهی شده درباره آنها را به کمیسیون اروپا پیشنهاد می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.