| کد خبر: 134966 |

◄ دریانوردان و مشکلی به نام اجرا نشدن قوانین موجود!

مشکل دریانوردان از نبود قانون نیست از اجرا نشدن قوانین است مگر قانون بیمه و سختی کار وجود ندارد؟ مگر ایران ام ال سی را امضا نکرده است؟ پس چه کسی می‌خواهد این قوانین را اجرا کند؟

تین نیوز

مشکل دریانوردان از نبود قانون نیست از اجرا نشدن قوانین است مگر قانون بیمه و سختی کار وجود ندارد؟ مگر ایران ام‌ال‌سی  را امضا نکرده است؟ پس چه کسی  می‌خواهد این قوانین را اجرا کند؟

 

یک فعال حوزه دریانوردی در پاسخ به پرسشی که در یک گروه تلگرامی در مورد راه‌ حل بهبود وضعیت دریانوردان مطرح شد، با بیان این مطلب گفت: امروز تمام صنایع پیشرفت خود را وامدار نیروی انسانی خود هستند و نیروی انسانی حرف اول را در صنایع می‌زند.  

 

کاپیتان مجتبی رونما افزود: در صورتی‌که در صنعت دریانوردی با توجه به بی‌توجهی به نیروی انسانی، نمی‌توان آینده روشنی را در پیش‌رو متصور شد.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر تعداد زیادی از دریانوردان از نظر  معیشت، حقوق و بیمه با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، اظهار داشت: متاسفانه هیچ سیستم حمایتی هم وجود ندارد که از صاحبان شناورها بخواهد حتما درصدی از کارکنان‌شان را از پرسنل ایرانی استفاده کنند.

 

این فعال حوزه دریانوردی تاکید کرد: در حال حاضر  متاسفانه عده زیادی از دریانوردان به خصوص افسرهایی که مدارک کشتی‌های محدود را دارا هستند و همچنین تعداد زیادی ملوان  با مدارک کشتی‌های نامحدود بیکار هستند و ناگفته نماند مسایل زیادی هم به وضعیت نابسامان اقتصادی مربوط می‌شود که جای شکی در آن نیست.

 

وی افزود: در مورد بیمه دریانوردان و همچنین بهبود معیشت بر روی شناور هیچ راهکاری احتیاج نیست، فقط باید قوانین موجود اجرا شوند. به‌طور مثال چه کسی به صاحب شناورها اجازه می‌دهد که فقط بیمه دریانورد در مدت دریانوردی پرداخت شود و در هنگام ورود شناور بیمه قطع شود؟ آیا جز این است که متولیان امر خودشان کم کاری و قصور می‌کنند.  

 

کاپیتان رونما افزود: راه‌حل ایجاد اشتغال برای دریانوردان بیکار این است که کشتی‌هایی که دارای پرچم ایران هستند و از مزیت این پرچم استفاده و هزینه کمتر در بنادر پرداخت می‌کنند، از پرسنل ایرانی استفاده کرده یا حداقل درصدی از پرسنل‌شان ایرانی باشند مانند خیلی از کشورها دیگر که به راحتی نمی‌شود بر روی شناورهای آنها به کار مشغول شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.