| کد خبر: 134962 |

ساخت پیشرفته ترین آمبولانس دریایی کشور در قشم

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بهره برداری از پیشرفته ترین آمبولانس دریایی کشور در شهرستان قشم همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بهره برداری از پیشرفته ترین آمبولانس دریایی کشور در شهرستان قشم همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.

 
به گزارش مارین نیوز، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این پروژه از شش ماه پیش با مشارکت خیرین در قشم آغاز شده و هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد. 
 
دکتر فاطمه نوروزیان با بیان اینکه هزینه ساخت این آمبولانس دریایی بیش از 7000 هزار دلار (حدود سه میلیارد تومان) برآورد شده، خاطرنشان کرد: هزینه های ساخت این شناور آمبولانس از سوی مدیریت شرکت شناور سازی مدکندآلوی قشم تقبل شده و در همین شرکت نیز در دست ساخت است. 
 
نوروزیان خاطرنشان کرد: از جمله مزایای مهم این آمبولانس دریایی جدید می توان به امکان ارائه خدمات به چند بیمار و مصدوم به طور همزمان، وجود 2 موتور 350، سرعت بالای شناور و قابلیت مانور آن در شرایط جوی نامساعد تا گرید 4، قابلیت بیرون آمدن از زیر آب بر اثر امواج بالا و ادامه حرکت در مسیر اشاره کرد. 
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات پیشرفته پزشکی برای این آمبولانس دریایی از جمله، دی سی شوک قلبی، مانیتورینگ قلبی، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، ساکشن، کیف احیا، لانگ بکبورد، اسکوپ، کپسول اکسیژن، تخت بیمار و سایر داروها و امکانات مورد نیاز اورژانسی به همراه کادر درمانی و ناوبری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تامین خواهد شد. 
 
وی با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای ارایه خدمات درمانی هر چه بهتر در اقصی نقاط استان به ویژه جزایر و مناطق کمتر برخوردار، گفت: در حال حاضر یک دستگاه شناور آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارائه خدمات به دو بیمار به طور همزمان در قشم فعال است که به طور متوسط ماهیانه 30 بیمار را از قشم به بندرعباس برای درمان اعزام می کند. 
 
از دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. 

 

گفتنی است، هم اکنون یک دستگاه شناور آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارایه خدمت همزمان به 2 تن بیمار فعالیت می کند و به طور میانگین ماهانه 30 تن بیمار برای درمان از قشم به بندرعباس اعزام می شوند که با اضافه شدن آمبولانس دریایی جدید، خدمات رسانی به بیماران در شرایط اضطراری بهبود خواهد یافت. 

 

منبع: پایگاه اصلاع رسانی مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.