| کد خبر: 134838 |

تعاملات تجاری و گردشگری با عمان از طریق بندر شهید باهنر افزایش می‌یابد

استفاده از ظرفیت کشتی‌های ایرانی در سفر به عمان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر دستاوردهای سفر هیأت تجاری استان هرمزگان به بندر خصب کشور عمان به منظور افزایش تعاملات تجاری مسافری و گردشگری دریایی با این کشور را تشریح‌کرد و گفت: در این سفر برای اولین بار در سفرهای مسافری بین المللی از ظرفیت شناورهای ایرانی استفاده شد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر دستاوردهای سفر هیأت تجاری استان هرمزگان به بندر خصب کشور عمان به منظور افزایش تعاملات تجاری مسافری و گردشگری دریایی با این کشور را تشریح‌کرد و گفت: در این سفر برای اولین بار در سفرهای مسافری بین المللی از ظرفیت شناورهای ایرانی استفاده شد.

 

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی ، محمد محسنی که با همراهی هیئت تجاری استان هرمزگان به این کشور سفر کرده بود، با تشریح دستاوردهای این سفر اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد تفاهمنامه مشترک گسترش فعالیت‌های تجاری، مسافری و گردشگری استان هرمزگان و استان مسندم کشور عمان، به دعوت استاندار مسندم در قالب یک کارگروه به بندر خصب عمان سفر کردیم.

 

وی افزود: مشاور و نماینده استاندار هرمزگان، مدیر و معاون اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی اعضای هیأت تجاری استان هرمزگان را تشکیل می دادند که در مذاکرات و رایزنی‌های با طرف عمانی روند فعلی فعالیت‌های تجاری، مسافری و گردشگری و چالش‌ها و راهکارهای افزایش مراودات تجاری وگردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

 

محسنی با اشاره به دستاوردهای این سفر و تصمیمات اتخاذه شده در نشست‌های تخصصی اظهار داشت: قرار شد برای رونق بیشتر و بهتر خط مسافری و گردشگری خصب-قشم- باهنر تعامل و مشارکت اجرایی جدیدی انجام شود و با استفاده از رمپ متحرک مستقر در بندر شهید باهنر، امکان ارائه خدمات به شناور عمانی به منظور انتقال خودروهای شخصی اتباع عمان و ایران به دو کشور فراهم شود.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده به منظور ارایه خدمات تسهیل‌گر برای توسعه خدمات گردشگری و مسافری، گف: موضوع تبلیغ محیطی فعالیت گردشگری – بندرعباس به خصب و کاهش هزینه های چاپی در دو بندر از سوی بخش خصوصی و دولتی صورت پذیرد.

 

به گفته وی، فعال سازی تجارت بین بنادر ایران و عمان مطرح و موضوعات صادرات میوه و تره بار از ایران به عمان با توجه به فاصله کم بین بندر باهنر و بندر خصب نیز مطرح و مقرر شد طرفین برای فعالیت بیشتر این خط تجاری تلاش کنند.

 

محسنی از فعال شدن مرکز تجاری و برپایی مستمر نمایشگاه عرضه مستقیم کالای ایرانی در عمان و همچنین افزایش تعاملات بهداشتی و بیمارستانی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این سفر سخن به میان آورد و افزود: ساخت بیمارستان تخصصی چشم و اعزام پزشکان استان به خصب از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این سفر بود که بندر شهید باهنر آمادگی کامل خود را برای انتقال تجهیزات و همکاری لازم برای تقویت روابط اقتصادی و دریایی دو کشور اعلام کرده است.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر استفاده از ظرفیت شناورهای ایرانی برای اولین بار در مسافرت های بین المللی را از جمله نکات قابل توجه این سفر دانست و در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از توانایی و ظرفیت خوب شناورهای ایرانی دارد و یکی از شروط هیات ایرانی برای برقراری خط مسافری و گردشگری بین دو کشور استفاده از ظرفیت شناور های ایرانی در این خطوط بوده است.

محمد محسنی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.