| کد خبر: 132315 |

جشن اقیانوس ها در جزیره قشم برگزار می شود

تین نیوز

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشن اقیانوس ها به منظور پاسداشت روز تنوع زیستی ؛عصر امروز در این جزیره خبر داد.

 

به گزارش مانا، محمد هاشم داخته اظهار داشت: با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و موسسه توسعه پایدار" هرمد"؛ جشن اقیانوس ها عصر امروز از ساعت 19 الی 23 در روستای شیب دراز جزیره قشم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این جشن به مناسبت پاسداشت روز جهانی تنوع زیستی برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس هیئت مدیر موسسه توسعه پایدار هرمد نیز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص برگزاری جشن اقیانوس ها گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشن علاوه بر پاسداشت روز جهانی تنوع زیستی، انتقال تجارب موفق جوامع محلی در حفاظت از زیست بوم های دریایی است.

دکتر جواد رزمی ادامه داد: در این مراسم پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی توسط مدیر مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد قرائت می شود.

وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: همچنین معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در این جشن در ارتباط با حفاظت و بهره برداری پایدار از اقیانوس ها و منابع دریایی با هدف توسعه پایدار به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

مدیر موسسه توسعه پایدار هرمد همچنین از سخنرانی معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم با محوریت مشارکت مردم در توسعه پایدار جزیره قشم سخنرانی خواهند کرد.

مدیر موسسه توسعه پایدار هرمد، همچنین از سخنرانی هماهنگ کننده برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زسیت جهانی سازمان ملل متحد در ارتباط با یک دهه حضور کمک های یونسکو به محیط زیست جزیره قشم خبر داد.

دکتر رزمی اذعان داشت: در بخش دیگری از این مراسم گروه های محلی زنان و تشکل های محلی جزیره قشم در ارتباط با تلاش ها و تجاربشان در خصوص حفاظت از لاک پشت های دریایی در معرض انقراض پوزه عقابی و نیز دلفین ها با هدف توسعه گردشگری پایدار در روستاهای قشم سخنرانی خواهند کرد.

این فعال بخش خصوصی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد: سپس مراسم جشن تولد لاک پشت های پوزه عقابی با حضور مدعوین جشن در سایت حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در روستای شیب دراز برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: از آنجا که خروج بچه لاک پشت ها در شب صورت می گیرد؛ لذا برگزاری مراسم جشن اقیانوس ها و تولد بچه لاک پشت ها در ساعات پایانی روز هماهنگ شده است.

وی با اعجاب انگیز خواندن زندگی لاک پشت های دریایی عنوان کرد: بچه لاک پشت هایی که در این شب ها در سایت شیب دراز متولد می شوند و راه دریا را پیش می گیرند، 50 سال آینده و در هنگام بلوغ برای تخم گذاری مجدداً به همین سایت مراجعه خواهند کرد.

به گفته مدیر موسسه توسعه پایدار هرمد خاطرنشان ساخت: اعجاب این موضوع آنجا روشن می شود که بدانیم از زمان تولد تا تخم گذاری، این لاک پشت ها هرگز به محل تولد خود بازنخواهند گشت و اینکه چگونه می توانند بعد از گذشت 50 سال محل تولد خود را شناسایی کنند، بسیار حیرت آور است.

دکتر رزمی اعلام کرد: جشن اقیانوس ها با همکاری مشترک اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، مرکز اطلاع رسانی همگانی سازمان ملل متحد، موسسه توسعه پایدار هرمد،سازمان برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی سازمان ملل متحد، موسسه غیردولتی و محلی صدر کانال، سازمان حفاظت محیط زیست، تشکل محلی ناتوران خمیش، شورای اسلامی روستای شیب دراز و تعاونی سفرسلامت پایدار جزیره قشم عصر امروز برگزار می شود.

وی هدف اصلی از برگزاری این جشن را فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از منابع اقیانوسی و دریایی توسط جوامع محلی عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.