| کد خبر: 132151 |

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ افزایش جهانی هزینه‌های کشتیرانی، سرمایه‌گذاران را به سمت ایران خواهد کشاند

تین نیوز

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش جهانی هزینه‌های بخش کشتیرانی فرصتی مناسب برای جذب کشتیرانی‌ها و سرمایه‌گذاران به ایران است. 

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی‌اکبر صفایی در بیست و هفتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح امروز در حمل این سازمان برگزار شد گفت: در سال 2016 مجموع هزینه‌های عملیاتی ناوگان جهانی بیش از 100 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که میزان درآمد 125 میلیارد دلار بوده است که این سود عملیاتی است  و سود خالص هم نیست.

 

او افزود: اگر اسکله‌های کوچک را در نظر بگیریم، یک کشتی کوچک با ظرفیت 2 هزار TEU که حدود 5 میلیون دلار قیمت دارد، روزانه 7500 دلار از طریق کرایه‌ درآمد دارد که 4 هزار دلار آن هزینه کشتی است.

 

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی تاکید کرد: شرایط جهانی برای کشتیرانی در مجموع مناسب نیست و هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است. این فرصت خوبی برای ماست که ظرفیت‌های داخلی برای جذب این خطوط و سرمایه‌گذاری بهره‌ ببریم.

 

صفایی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما این است که کلیه بنادر ایران در اختیار یک حاکمیت هستند و یک متولی دارند که از این نظر ما در جهان شرایط ویژه‌ای داریم.

 

او با اشاره به انتخابات اخیر گفت: طرف‌های خارجی نگران انتخابات و تغییر سیاست‌های احتمالی بودند و از تثبیت سیاست‌های دولت یازدهم بسیار خوشحال هستند. شرایط و فرصت مناسبی داریم تا با ارائه پیشنهاد‌های خوب در این زمینه جذب سرمایه داشته باشیم. به دلیل بالابودن هزینه‌ها خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذاران از هر پیشنهادی که باعث کاهش هزینه‌ها شود به شدت استقبال می‌کنند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.