| کد خبر: 132002 |

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی تایدواتر در دو سال

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، با اشاره به لایروبی بنادر گیلان و مازندران گفت: لایروبی بنادر شمال طی یک قرارداد 5 ساله توسط شرکت تایدواتر در حال اجراست.

 

مهدی اعتصام در گفتگو با خبرنگار مارین تایمز افزود: یک‎سال از این قرارداد گذشته و اگرچه تعهد ما لایروبی سالانه 770 هزار متر مکعب است، اما در سال اول با لایروبی یک میلیون مترمکعب، توانستیم بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب مازاد بر تعهدات خود، لایروبی کنیم.

 

اعتصام، افزود: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی شناورهای لایروب برای ادامه عملیات لایروبی هستیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از بنادر شمال کشور بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، گفت: از میان بنادر شمال کشور، بندر انزلی نیاز به لایروبی بیشتر دارد، زیرا رسوبات هم از داخل مرداب و هم از رودخانه‌های اطراف به بندر انزلی سرازیر می‌شوند، از سوی دیگر سیلاب‌های فصلی نیز رسوب در بندر انزلی را افزایش می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، تصریح کرد: پس از بندر انزلی، بنادر فریدونکنار و آستارا، بیشتر در معرض آسیب هستند، و سایر بنادر شمالی در مراحل بعدی قرار دارند.

 

وی افزود: همچنین در مناقصه لایروبی یک میلیون متر مکعبی بندر انزلی برنده شدیم و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات این پروژه هستیم و تا 2 ماه آینده اقدامات اجرایی را شروع می‌کنیم.

 

خارج سازی 6 فروند شناور مغروق از خور موسی، به زودی

این مقام مسوول در شرکت تایدواتر، با بیان اینکه هم‌اکنون در حال آماده شدن برای اجرای عملیات خارج سازی 6 فروندشناور مغروق در آب‎های خور موسی هستیم، گفت:  این عملیات تا 2 ماه آینده با مشارکت یک شرکت کره‌ای، آغاز می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی تایدواتر در دو سال

اعتصام، همچنین در خصوص وضعیت شرکت تایدواترخاورمیانه در بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد که با توجه به انعقاد قراردادهای جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت، سال 96، سال بهتری برای سهامداران این شرکت باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سهام تایدواتر بر مدار مثبت حرکت کند، از سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی این شرکت در دو سال اخیر خبر داد و گفت: از مجموع سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی این شرکت، 50 میلیارد تومان اجرایی شده و امیدواریم مابقی هم در سال‌های 96 و 97 به اجرا درآید.

 

بهره‎برداری از پروژه‎های تایدواتر در بنادر شمالی در سال جاری

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، درباره دیگر پروژه‌های این شرکت، گفت: پروژه سیلوی 41 هزارتنی بندر امیرآباد، با 16 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گفته او، پروژه احداث انبار 5 هزار مترمربعی در بندر انزلی نیز در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اعتصام، با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت تایدواتر برای احداث ترمینال غلات بندر امام، گفت: روند اجرای این پروژه به‌خوبی پیش می‌رود و امسال خرید تجهیزات تکمیل و امیدواریم تا پایان سال 50 درصد سوله 150 هزار تنی ساخته شود.

 

افزایش مشارکت با شرکت‌هاd حاشیه خزر

وی با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت با شرکت‌هاd حاشیه دریای خزر، گفت: با توجه به کمبود بار در بنادر شمال کشور، سازمان بنادر و دریانوردی با حمایت ویژه از طرح‌های توسعه‌ای، می‌تواند در جهت اقتصادی کردن پروژه‌ها گام بردارد، به این ترتیب سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی کشور توجیه اقتصادی خواهد داشت.

 

اعتصام، درباره انتخاب اپراتورهای بندر شهیدرجایی، گفت: مزایده تعیین اپراتور بندر شهیدرجایی در حال انجام است ما نیز منتظر تعیین تکلیف این بندر هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.