| کد خبر: 129970 |

◄ تازه‌ترین شماره نشریه «بندر و دریا» منتشر شد

تین نیوز

تازه‌ترین شماره نشریه «بندر و دریا» منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، تازه‌ترین شماره نشریه «بندر و دریا» در حالی منتشر شد که لوگوی شعار «اقتصاد مقاومتی: اقدام و عمل»  که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده بود را روی جلد قرار داده است.

 

همچنین«اقدامات بنیادین در سطح اجرایی و عملیاتی»،«چابهار، گرانیگاه توسعه محور شرق» و «گام‌های اساسی برای تحقق اهداف سازمانی» نیز تیترهایی هستند که روی جلد این نشریه آمده است.

 

هادی حق‌شناس مدیرمسئول نشریه در بخشی از سرمقاله خود تحت عنوان «چهار بهار!» آورده است: حال که خوشبختانه سواحل مکران و بندر چابهار موردتوجه قرار گرفته است، باید این فرصت طلایی برای آبادانی مناطق فوق، نهایت استفاده را کرد تا جمعیت کلانشهرها برای کار و زندگی به سواحل جنوب ایران سرازیر شوند. در این زمینه، بهترین تجربه برای ما ایرانیان، سیر شکل گیری و پیشرفت و توسعه شهر دبی است.

در حالی که دبی سه عنصر اصلی زندگی یعنی آب، هوا و خاک را ندارد، اما تقاضا برای کار وزندگی در آن همواره سیر صعودی داشته و دارد؛ چراکه امکانات زندگی و اشتغال در آن فراهم شده است و سبب گردیده تا برای اخذ اقامت در این بیابان لم یزرع امارات، تقاضاهای فراوانی به وجود بیاید. در حالی که ما در سواحل ایران، هر سه عنصر مورد نیاز زندگی را فراهم داریم. اما آنچه در سنوات گذشته صورت گرفته، غفلت و غفلت بوده است که امیدواریم در سایه تدبیری درست وبایسته جبران شود. مطمئنا ساخت و توسعه بندر چابهار میتواند نقطه شروع خوبی برای توسعه سواحل جنوب و به خصوص دریای عمان باشد.»

 

پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حجت‌الله حسن روحانی نیز از جمله مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

 

این نشریه در پرونده ویژه‌ای به نام «توسعه محور شرق» به بررسی ابعاد مختلف این طرح در گفتگو با جلیل اسلامی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، محمد حسین ملک‌زادگان مشاورامور دریایی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و امیرحسین اسماعیلی مجری طرح توسعه بندر چابهار پرداخته است. 

 

همچنین مقالاتی تحت عنوان «بررسی اهمیت کانال سوئز بر اقتصاد جهان و صنعت حمل‌ونقل دریایی»،«روند سرمایه‌گذاری جهانی در بنادر وترمینال‌ها» و «فرایند ارزیابی عملکرد با رویکرد ارتقاء و شایستگی سرمایه انسانی» در این شماره منتشر شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.