| کد خبر: 129279 |

احداث ترمینال LPG در بندر فریدونکنار

تین نیوز

رئیس اداره بندر فریدونکنار از سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر فریدونکنار خبر داد.

 

 

سید جواد اوصیا در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز با اشاره به لایروبی بندر فریدونکنار، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده عملیات لایروبی آغاز و مقرر است آبخور این بندر به 5 متر افزایش یابد تا زمینه تردد ایمن کشتی‌های بزرگتر به این بندر فراهم شود. در حال حاضر آبخور این بندر 4 متر است.

 

وی با بیان اینکه قرارداد لایروبی به ارزش بیش از 2میلیارد تومان با شرکت دریا بندر به امضا رسید، گفت: در حال حاضر لایروبی بندر فریدونکنار حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

اوصیا با تاکید بر اینکه تا 2هفته آینده شناور لایروب کاتر، عملیات لایروبی این بندر را ادامه خواهد داد، گفت: پس از لایروبی، تعداد کشتی‌هایی که در بندر فریدونکنار پهلو می‌گیرند افزایش خواهد یافت .

 

وی ارائه تسهیلات بیشتر به صاحبان کالا را از اولویت‌های بندر فریدونکنار در سال جاری برشمرد و گفت: رونق اقتصادی منطقه در گرو فعالتر شدن این بندر است، که لازمه آن تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز تخلیه و بارگیری کالا و لایروبی توسط بخش خصوصی است.

 

اوصیا، با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر فریدونکنار، گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون حدود 70 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای توسعه این بندر سرمایه‌گذاری شده است.

 

این مقام مسوول در بندر فریدونکنار، تصریح کرد: مدیریت عملیات بندر فریدونکنار از سال 86 در اختیار بخش خصوصی است، اما سازمان بنادر در همه بخش‌ها از جمله سرمایه‌گذاری، تخلیه و بارگیری و غیره بر این بندر نظارت دارد.

 

وی ادامه داد: سازمان بنادر نیز برای توسعه زیرساخت‌های بندر فریدونکنار پروژه‌های متعددی از جمله مخابرات دریایی را در سال جاری اجرا خواهد کرد.

 

اوصیا، از سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث ترمینال گاز LPG و فراورده‎های نفتی در این بندر خبر داد و گفت: مطالعات این پروژه که با رویکرد واردات و صادرات فرآورده‎های نفتی و گازی از این بندر انجام شده، تقریبا نهایی شده است. 

 

 به گفته وی احتمالا عملیات احداث این ترمینال دو منظوره تا پایان سال جاری آغاز می‌شود. 

 

رئیس اداره بندر فریدونکنار، افزود: سال گذشته قرارداد احداث سیلوی 30 هزار تنی غلات در بندر فریدونکنار امضا شد که این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.