| کد خبر: 9892 |

یک کارشناس باسابقه امور بندری در گفتگو با تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ غفلت اپراتور کانتینری بندر شهیدرجایی از تکنولوژی روز / تلاش سازمان بنادر برای اصلاح وضعیت بندر

تین نیوز | یک کارشناس باسابقه بندری و دریایی معتقد است، نداشتن صلاحیت فنی و عقب ماندن شرکت اپراتور اسکله های کانتینری بندر شهیدرجایی از تکنولوژی روز دنیا، مشکل اصلی این بندر است.

بهزاد سیف الهی در گفتگو با تین نیوز در پاسخ به این سوال که «با توجه به جایگاه مهم بندر شهیدرجایی در تجارت خارجی ایران، چه اولویت هایی برای رسیدگی در این بندر وجود دارد؟» اظهار کرد: همان طور که در یک سال گذشته، بارها مطرح شده و تمامی دست اندرکاران حمل و نقل کشور در جریان اند، مشکل اساسی بندر شهید رجایی، نداشتن صلاحیت فنی و عقب‌ماندن شرکت اپراتور اسکله های کانتینری بندر از قافله تکنولوژی روز دنیاست.

سیف الهی ادامه داد: در حالی که این شرکت با هدایت سازمان بنادر با استخدام مشاوران مجرب، موظف به تطبیق خدمات خود با استانداردهای بین المللی شده بود، فروش سهام سازمان و حضور مالکانی که هیچ گونه اشرافی به خدمات بندری و حتی اعتقادی به بحث های اولیه اقتصادی نداشتند، آن را به معضلی برای اداره بندر تبدیل کرد.

رئیس کارگروه امور بندری اتاق فکر سازمان بنادر اضافه کرد: مدیریت جدید سازمان، تلاش وسیعی را برای اصلاح این وضعیت و بهره گیری از اپراتورهای جدید انجام داده که امیدواریم در این امر موفق شوند.

لزوم مشاوره با نیروهای مجرب در تعیین اهداف بندر
وی گفت: مدیریت جدید بندر نیز که سال ها تجربه کار و مدیریت بنادر را درکارنامه خود دارد، لازم است علاوه بر بهره گیری از مشاوره نیروهای مجرب در تعیین اهداف و سیاست های کاری ونیروهای تازه نفس در بخش های عملیاتی، از تلاقی فعالیت های بندری با مباحث سیاسی جلوگیری کند.

سیاسی شدن؛ آفت تجارت کشور

این کارشناس امور بندری و دریایی تاکید کرد: از آفت هایی که بنادر و زنجیره تجارت کشور را تهدید می کند، سیاسی شدن آنها یا به عبارتی، ترجیح ارائه خدمات به گروه یا حزب خاصی است که می تواند اعتبار بنادر کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

سیف الهی با اشاره به نیاز بندر شهیدرجایی به اسکله ها و پایانه های تخصصی، افزود: ساماندهی منطقه 200 هکتاری که بتواند خدماتی در حد استانداردهای اولیه به مشتریان خود که صادرکنندگان مواد معدنی اند ارائه کند، از نیازهای ضروری و فوری این بندر است.

به گفته وی، تسریع در پاسخگویی به سرمایه گذاران و حمایت واقعی و مبتنی بر رقابت پذیری که می تواند رشد کیفی خدمات را به دنبال داشته باشد، از نیازهای فعلی بندر شهیدرجایی است که لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دریایی 0 0

    با سلام خدمت همه دلسوزان صنعت دریایی کشور. جناب سیف ابادی، اقای سعید نژاد با انتخاب مهندس ایدنی برای مدیریت بزرگترین بندر تجاری کشور، نشان دادند که قصد ابادانی و توسعه دارند. انتخاب ایشان، اصلح بود. همه بایدمهندس ایدنی را یاری کنند تا بتوانند دوباره روح کار و تلاش را در بندر شهید رجایی بدمد. مهندس ایدنی اهل مشورت گرفتن هستن و با کارنامه درخشان خود در بنادر خوزستان نشان دادند که اهل تعامل، تفکر و ایده های نو هستند. اما در بندر شهید رجایی راه بسیار سختی در پیش دارند. ایشان باید هر چه سر یعتر نیروهای کاردان و مجرب را در جایگاههای حساس بگذارند و کار را شروع کنند. انشاله موفق باشند

  • کارشناس 0 0

    رئیس کارگروه بندری منظورش این است که آقای ایدنی از ایشان استفاده نماید تا بیشتر از این حافظ منافع شخصی و شرکتی خود باشد اگر چه از طریق سرپرست امور بندری بندر شهیدرجایی تاکنون این منافع تامین و تضمین شده است …