| کد خبر: 170291 |

◄ نگرانی خوزستانی‌ها از هجوم کاسبان عراقی به بازارهای این استان

در حالی‌که چند روزی است به دلیل اعتراضات مردمی و ناآرامی‌ها در عراق ورود ایرانی‌ها به عراق ممنوع شده است، شهروندان کشور همسایه می‌توانند بدون اخذ ویزا به محدوده مناطق آزاد خوزستان ( آبادان و خرمشهر) تردد کرده و تا سه روز در این محدوده اقامت بدون ویزا داشته باشند.

تین نیوز

کاهش ارزش ریال در مقابل دینار عراق و باز بودن مرزهای خوزستان به روی شهروندان کشور همسایه، هجوم عراقی‌ها به بازار برخی شهرهای خوزستان و خرید و حمل اجناس مورد نیاز مردم این شهرها به عراق را در پی داشته است که به گفته شهروندان خوزستانی، این امر در صورت تداوم می‌تواند منجر به کمبود مایحتاج مردم خوزستان شود.

به گزارش تین‌نیوز، آن‌چنان که برخی شهروندان خوزستانی به تین‌نیوز گفته‌اند؛ در حالی‌که چند روزی است به دلیل اعتراضات مردمی و ناآرامی‌ها در عراق ورود ایرانی‌ها به عراق ممنوع شده است، شهروندان کشور همسایه می‌توانند بدون اخذ ویزا به محدوده مناطق آزاد خوزستان ( آبادان و خرمشهر) تردد کرده و تا سه روز در این محدوده اقامت بدون ویزا داشته باشند. 

به گفته شهروندان خوزستانی، آزادی تردد مسافران عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین کاهش ارزش ریال در مقابل دینار موجب هجوم بی‌سابقه عراقی‌ها به این شهرها برای خرید کالا با قیمت‌های بعضا بالاتر از کاسبان ایرانی و انتقال آن به عراق برای فروش با سود بیشتر شده است.

این اقدام آنجا موجبات نگرانی خوزستانی‌ها را فراهم ساخته است که بیشترین رویکرد کاسبان عراقی متوجه میادین میوه و تره‌بار این شهرها بوده و با خرید انبوه و بدون محدودیت میوه و تره‌بار، موجبات افزایش قیمت این اجناس به ریال و همچنین نگرانی مردم بابت کمبود این محصولات را در شهرهای مذکور فراهم ساخته است.

به گفته این شهروندان، برخی مسئولان نیز در پاسخ به اعتراض مردم به این اقدام کاسبان کشور همسایه، آن را بخشی از شرایط فعالیت در بازار عنوان کرده و غیرقانونی ندانسته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.