| کد خبر: 169377 |

انتقال آب از خوزستان به بندر بصره صحت ندارد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص انتقال آب از خوزستان به شهر بندری بصره را عاری از واقعیت دانست و آن را تکذیب کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص انتقال آب از خوزستان به شهر بندری بصره را عاری از واقعیت دانست و آن را تکذیب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، محمدرضا شمسایی افزود: تاکنون هیچ طرحی برای انتقال آب از رودخانه های استان به شهرهای جنوبی عراق و بصره تهیه و اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در زمان دولت اصلاحات تفاهم نامه انتقال آب از خوزستان به کویت به امضاء رسید ولی به دلایل مختلف از جمله مشکلات تامین اعتبار آن به کلی مسکوت ماند و هیچگاه جامه عمل نپوشید.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد در حالی که بسیاری از شهرهای ساحلی و جنوبی خوزستان با کمبود شدید آب شرب و کشاورزی مواجه هستند و دلیلی برای انتقال آب وجود ندارد افزود: استان خوزستان آب مازادی برای صادرات به عراق یا هرکشور دیگری ندارد.

شمسایی در ادامه طرح مساله انتقال آب استان به بصره را ساخته و پرداخته افراد ناآگاه و مغرض دانست و افزود: مساله بزرگی همچون انتقال آب اگر واقعیت داشته باشد قابل مخفی کردن نیست.

گفته می‌شود، آب شهر بندری بصره نیز که اروندرود تامین می شود در هفته‌های اخیر بشدت شور و غیرقابل مصرف شده است.

در چند روز اخیرکه مشکل تامین آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر بشدت حاد شده بود برخی با کشاندن مسئله انتقال آب استان به بصره در رسانه‌ها، تلاش داشتند مشکل آب این شهرها را به خارج مرتبط کنند و دستگاه‌های اجرایی و دولت به ناکارآمدی متهم کنند.

شایان ذکر است، فاز دوم طرح آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان چهارشنبه شب با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

هم اکنون آب مورد نیاز و شیرین این سه شهر از طریق یک خط لوله به طول 90کیلومتر از رودخانه کرخه به تصفیه خانه های خرمشهر و آبادان رسیده است.

با رسیدن آب شیرین ، برداشت آب از رودخانه‌های کارون و بهمنشیر که بر اثر پیشروی آب دریا (خلیج فارس) کاملا شور شده‌اند به طور کامل متوقف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.