| کد خبر: 168516 |

◄ آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه راه روستایی در شهرستان باوی

۶ طرح عمرانی و راه‌سازی در بخش مرکزی شهرستان باوی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی افتتاح و یا کلنگ زنی شدند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راه روستایی در شهرستان باوی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی خوزستان، عباس پورسلان  در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان باوی گفت: احداث راه روستایی کهیش به بیت مطیلب و راه روستای یکاویه به مصطفی خمینی (وهابیه) از اولویت‌های توسعه راه‌ها در بخش مرکزی شهرستان باوی است.

وی افزود: توسعه جاده‌های روستایی بخصوص در مناطق کم برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور احداث چهار کیلومتر جاده در روستای یکاویه و همچنین جاده‌ای به طول ۱۲ کیلومتر در مسیر روستایی کهیش- بیت مطیلب و پروژه آسفالت روستای صلیعه شهرستان باوی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، ادامه داد: از جاده روستایی کهیش- بیت مطیلب بیش از چهار هزار نفر روزانه تردد خواهند کرد و بیش از ۲۹۳ خانوار به‌صورت مستقیم از این مسیر بهره‌مند می‌شوند.

عباس پورسلان، گفت: احداث این جاده ۱۲ کیلومتری با اعتباری بالغ‌بر ۲۳میلیارد ریال ظرف مدت 6ماه انجام‌شده و در مرحله اول چهار کیلومتر آن برای خدمت‌رسانی سریع‌تر به اهالی منطقه، آسفالت می‌شود.

وی بیان کرد: اگر اعتبارات کافی در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم روند اجرایی کار را افزایش داده و بدون کوچک‌ترین وقفه کار خود را پیش ببریم.

پورسلان گفت: در بررسی‌های میدانی از شهرستان باوی مسیرهای مختلف دیگری نیز شناسایی‌شده‌اند که نیازمند توسعه بوده و تلاش داریم برای این مسیرها نیز از اعتبارات ملی ردیفی را در نظر گرفته و کار را آغاز کنیم.

دولت خیز بلندی برای توسعه متوازن روستاها برداشته است

استاندار خوزستان گفت: دولت برای توسعه متوازن روستاهای استان خیز بلندی برداشته و روند توسعه راه‌های روستایی، آب‌رسانی و جمع‌آوری مدارس کانکسی را در اولویت کار قرار داده است.

غلامرضا شریعتی در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در بخش مرکزی شهرستان باوی گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ خانوار در روستاهای این شهرستان ساکن بوده و با اجرای این پروژه‌های آب‌رسانی و جاده‌ای از خدمات خوبی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت در استان برای توسعه روستاها در سال‌های اخیر جمع‌آوری مدارس کانکسی، آب‌رسانی و توسعه جاده‌های روستاهای کم برخوردار بوده که تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده است.

شریعتی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها گام‌های مؤثری توسط دولت در راستای برقراری عدالت اجتماعی و توزیع مناسب درآمد در کشور برداشته‌شده و هرچه در این زمینه تلاش بیشتری شود، به جلوگیری از پراکندگی جمعیت و استفاده بهتر از ظرفیت‌های مناسب کمک شده است.

استاندار خوزستان بر توزیع عادلانه اعتبارات در استان تأکید کرد و گفت: بی‌شک با این اقدام توسعه در سطح مناطق کم برخوردار استان به‌صورت یکسان انجام‌شده ‌ و اهالی روستاها از امکانات خاک و زمین بهتر بهره‌مند می‌شوند و این امر از گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همچنین آغاز عملیات اجرایی جاده عنافچه نیز در سال جاری از اولویت‌ها بوده که مطالعات آن در حال انجام است و به‌زودی با تأمین اعتبارات مناسب، این پروژه نیز کلید می‌خورد.

شریعتی بیان کرد: این پروژه خواست قلبی تمامی اهالی شهرستان باوی بوده و امکان تردد را برای مردم این منطقه تسهیل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.