| کد خبر: 163528 |

◄ کاهش تلفات جاده‌ای نوروز 97 در خوزستان

رئیس پلیس‌راه خوزستان وضعیت جاده‌های این استان و سوانح رانندگی را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه خوزستان وضعیت جاده‌های این استان و سوانح رانندگی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز رضا دولتشاهی گفت: ترافیک در محورهای استان خوزستان در سفرهای نوروزی تاکنون آرام و روان بوده است اما در سوانح رانندگی در همین مدت 22 نفر فوت کردند.

او درباره اجرای طرح نوروزی گفت: از ۲۴ اسفند طرح نوروزی در محورها آغاز شد و ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس برای حضور در این ایام فعال‌شده است.

رئیس پلیس‌راه خوزستان  به لزوم برقراری ایمنی در جاده‌ها تأکید کرد و گفت:  دور اول سفرهای نوروزی تا روز جمعه انجام و اکنون نیز وارد دور دوم سفر شده‌ایم که این موضوع درمحورهای ورودی و خروجی کاملاً مشهود است.

او در ادامه گفت: در دور اول  سفرهای نوروزی حجم ترافیک بالایی در محورهای استان به‌خصوص در ایذه ـ دهدز وجود داشت اما اکنون ترافیک روان و تردد در محورها انجام می‌شود.

رئیس پلیس‌راه خوزستان درباره حوادث رانندگی در این ایام گفت:  تعداد کشته‌شدگان جاده‌ای با کاهش روبرو بوده است  اما ۲۲ نفر کشته تا امروز رقم بالایی است.

او درباره علت بروز سوانح رانندگی گفت: ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است و سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ  نیز از دیگر عواملی هستند که به‌تصادف منجر می‌شود.

رئیس پلیس‌راه خوزستان به نقش پررنگ عوامل انسانی در سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است که عمدتاً ناشی از سرعت غیرمجاز بوده و هم خستگی و خواب‌آلودگی است؛ البته واژگونی براثر صحبت کردن با موبایل و نوشیدن و آشامیدن هم اتفاق می‌افتد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.