| کد خبر: 163147 |

◄ برگزاری مانور چند منظوره ایمنی در رودخانه کارون

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور چند منظوره ایمنی در رودخانه کارون خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور چندمنظوره ایمنی در رودخانه کارون خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی اظهار کرد: این مانور به منظور ارزیابی عملکرد تیم جستجو و نجات  بندرخرمشهر و دستیابی به آمادگی و هماهنگی در هنگام بروز سوانح در دریا ویژه ایام اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی برگزار شد.

وی شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم های عملیات، ارزیابی میزان آمادگی واحد دریایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ارزیابی توان تجهیزات و شناورهای جستجو و نجات را از جمله اهداف این مانور عنوان کرد.

معاون دریایی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر اشاعه فرهنگ دریایی و ایمنی دریانوردی را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد و گفت: به همین منظور این مانور در حضور مردم خرمشهر اجرا شد که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی همشهریان صورت گرفت.

فراهانی در خصوص مراحل اجرای این مانور گفت: طبق سناریوی طراحی‌شده پس از اعلام پیام اضطرار مبنی بر اتصال برق در موتورخانه شناور تفرحی در رودخانه کارون و سقوط دو مسافر با جلیقه نجات به درون رودخانه، اعزام شناورهای جستجو و نجات دریایی به محل حادثه اعزام و عملیات جستجو و نجات افراد از رودخانه کارون آغاز شد.

وی ادامه داد: پس‌ازآن تخلیه مسافران شناور تفریحی توسط شناور ناجی صورت گرفت و شناور پس از اطفای حریق به اسکله مسافری خلیج فارس بندرخرمشهر منقل شده  و حادثه دیدگان به بیمارستان اعزام شدند.

معاون دریایی اداره‌کل بندرو دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: در حین این عملیات، دو فروند قایق تفریحی در محدوده محل حادثه به هم برخورد کردند و مسافران آن‌ها به رودخانه سقوط کردند که شناورهای جستجو و نجات موجود در منطقه سانحه دیدگان را از خطر غرق‌شدگی نجات دادند.

فراهانی پس از پایان مانور از آمادگی کامل تیم های جستجو و نجات و پشتیبانی بندر خرمشهر خبر داد و گفت: علی رغم شرایط نامساعد جوی مانور به خوبی و با موفقیت برگزار شد.

وی یادآور شد: در نوروز ۹۶، ۱۲ سرنشین یک فروند قایق تفریحی در رودخانه کارون با حضور به موقع شناورهای جستجو و نجات بندرخرمشهر از خطر غرق‌شدگی نجات یافتند و همچنین جان 4 تن از هموطنان که هنگام شنا در رودخانه کارون دچار حادثه شده بودند توسط واحد دریایی بندر خرمسهر نجات داده شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.