| کد خبر: 157660 |

مدیرکل پایانه های خوزستان :

ارتقای ایمنی جاده های خوزستان در یک برنامه سه ساله پیش بینی شده است

اهواز-ایرنا- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: بهبود وضعیت راه های استان و توسعه زیرساخت ها با جذب اعتبار ملی و استانی، در یک برنامه سه ساله پیش بینی شده است.

تین نیوز

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: بهبود وضعیت راه های استان و توسعه زیرساخت ها با جذب اعتبار ملی و استانی، در یک برنامه سه ساله پیش بینی شده است.

عباس بهرامی نیا شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه ارتقای ایمنی راه های استان، بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری خوزستان، اعتبارات بخش راه ها 2 برابر می شود.

وی با بیان اینکه نگهداری راه ها یکی از وظایف سازمان راهداری است و نیازمند توجه بیشتری است بیان داشت:بر همین اساس با جدیت به دنبال انعقاد این تفاهم بودیم که سهم اعتبار ملی و استانی را افزایش داده و میزان عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با بیان این که این تفاهم نامه هفته آینده نهایی خواهد شد، گفت: با توافق معاون وزیر سهم بیشتری از اعتبارات بین سال های 97 تا 99 به خوزستان اختصاص می یابد تا وضعیت ایمنی راه ها به سطح مطلوب رسیده و تردد ایمن صورت گیرد.

وی با اشاره به این مقوله که خوزستان پس از استان فارس دومین استان در تلفات جاده ای کشور است یادآور شد: سهم عمده تردد در استان از طریق جاده ها بوده و بنابراین مقوله ایمنی راه ها یکی از مباحث مهم راهداری است.

بهرامی نیا افزود: تاکنون کمتر به بحث ایمنی راه ها توجه شده و با استانداردهای لازم فاصله داریم چرا که اعتبارات موجود کفاف توجه به این مبحث را نمی دهد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با بیان این که با اعتبارات موجود نمی توان به سطح سرویس مناسبی در حوزه راه ها رسید، عنوان کرد: در 9 ماهه امسال 131 میلیون سفر در محورهای استان صورت گرفته که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و باید تلاش کرد تا در زمینه ایمنی راه ها به یک سطح مناسب برسیم.

بهرامی نیا گفت: طول راه های استان نسبت به دیگر استان ها بیشتر است به شکلی که از مجموع 217 هزار کیلومتر راه های کشور، 17 هزار کیلومتر آن در حوزه استان خوزستان است و این نیاز به توجه بیشتر به مقوله راه را در استان افزایش می دهد.

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خوزستان عصر سه شنبهد در محل کتابخانه عمومی اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی، کارکنان اداره کل و روسای ادارات شهرستان ها برگزار شد.

در پایان این مراسم از رانندگان نمونه استان در بحث حمل و نقل، کالا و نیز مرزهای شلمچه و چذابه تقدیر شد.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.