| کد خبر: 155540 |

جاده شلمچه به آبادان احداث می‌شود

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: جاده‌ای از شلمچه به شمال خرمشهر در منطقه آزاد اروند و از آنجا به سمت شمال آبادان احداث می‌کنیم تا بخشی از ترافیک به بیرون شهر منتقل‌شده و میزان تصادفات ما کاهش یابد.

تین نیوز

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: جاده‌ای از شلمچه به شمال خرمشهر در منطقه آزاد اروند و از آنجا به سمت شمال آبادان احداث می‌کنیم تا بخشی از ترافیک به بیرون شهر منتقل‌شده و میزان تصادفات ما کاهش یابد.

به گزارش فرینا، خیرالله خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی‌که نیازهای جاده‌ای کشور زیاد است قصد داریم تا شرق به غرب و همچنین شمال به جنوب کشور را به‌ وسیله جاده جدیدی به هم متصل کنیم.

وی افزود: نوار ساحلی جنوبی کشور که از خرمشهر و آبادان آغاز شده و تا چابهار ادامه پیدا می‌کند به‌صورت یک نوار بزرگ‌راه در کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه گفت: جاده بعدی نیز مسیر شمال به جنوب کشور است و با توجه به اینکه این جاده در غرب کشور ساخته می‌شود باز هم از آبادان و خرمشهر می‌گذرد و به سمت اهواز رفته و در نهایت به مرز بازرگان می‌رسد.

خادمی عنوان کرد: یک هزار 780 کیلومتر از این مسیر نیز در حال اجرا است و مابقی آن در حال مطالعه بوده و طی سال‌های آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: همچنین مسیرهای آبادان به اروندکنار و آبادان به قفاز و چوئبده نیز بازدید و بهسازی و با مشارکت شهرداری‌ها در قسمت‌هایی که امکان ساخت جاده کنارگذر نیست مسیرهای مناسبی دیده می‌شود.

معاون وزیر راه با اشاره به روستاهایی که مسیر جاده‌ای مناسبی به شهر ندارند، عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم مسیرهای این نوع روستاها را ارتقاء دهیم و شاهد بازگشت مهاجران روستایی از شهرها باشیم.

خادمی بیان کرد: پیشرفت کارهای ما در خوزستان بالاست اما به هزینه بیشتری نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تا حداکثر در مدت 3 سال آینده بخشی از دو مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور که در خوزستان است را به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: جاده‌ای از شلمچه به شمال خرمشهر و از آنجا به سمت شمال آبادان نیز ایجاد می‌کنیم تا بخشی از ترافیک به بیرون شهر منتقل‌شده و میزان تصادفات ما کاهش یابد.

معاون وزیر راه، اعتبار ساخت این مسیر را 200 میلیارد تومان خواند و گفت: این جاده به‌صورت بزرگ‌راه بوده و دارای 5 تقاطع غیر هم‌سطح، 2 تقاطع آبی و پل بزرگ جدیدی بر روی کارون است.

 

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.