| کد خبر: 152743 |

◄ ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز 4 برابر می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از افزایش 4 برابری ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از افزایش 4 برابری ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران زمین فرودگاه جدید اهواز را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به فراخوان داده است، عنوان کرد: در حال حاضر فرودگاه فعلی اهواز در حال به‌سازی است و تا زمان ساخت فرودگاه جدید اهواز که طبق برآوردها حدود 7 سال به طول خواهد انجامید، سرویس خود را ارائه خواهد کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه بین‌الملی اهواز جزء 4 فرودگاه برتر کشور است و روزانه حدود 90 پرواز رفت و برگشت، داخلی و خارجی در این فرودگاه نشست‌وبرخاست می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اشاره به اینکه ترمینال خارجی و داخلی فرودگاه اهواز به 4 برابر ظرفیت افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ترمینال فرودگاه اهواز  4 هزار و 400 متر بود که اکنون ترمینال داخلی و خارجی به 7 هزار متر افزایش یافته است و تا چند ماه آینده به 16 هزار متر خواهد رسید.

این مقام مسئول در فرودگاه اهواز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با ساخت فرودگاه جدید اهواز چه ضرورتی بر توسعه فرودگاه فعلی وجود دارد؟» توضیح داد: این هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد رقم قابل توجهی نیست، برای افزایش پرواز در فرودگاه فعلی نیاز به به‌سازی وجود دارد.

وی در این باره افزود: از دو سال گذشته پروازهای این فرودگاه از 45 پرواز به بیش از 90 پرواز رسیده است و فرودگاه جدید بین 5 تا 7 سال ساخته خواهد شد در همین راستا لازم است در این مدت یک سرویس مطلوب به مسافران داده شود.

رضایی اظهار کرد: پس از ساخت فرودگاه جدید اهواز شرکت فرودگاه‌ها تصمیم خواهد گرفت که از فرودگاه فعلی چه استفاده‌ای کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.