| کد خبر: 151303 |

محدودیت ناوگان ریلی در مسیر اهواز

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مشهد به مرز عراق تابع عرضه و تقاضا است و توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری تعیین می شود.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مشهد به مرز عراق تابع عرضه و تقاضا است و توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری تعیین می شود.

ابراهیم نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی افزایش متقاضیان سفر اربعین نسبت به پارسال، برآورد می شود از خراسان رضوی 200 هزار نفر در پیاده روی اربعین امسال شرکت کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 100 هزار نفر از این تعداد با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، 40 هزار نفر با ناوگان ریلی و هوایی و 60 هزار نفر با خودورهای شخصی به مرزهای غربی کشور سفر کنند.

او گفت: مرزهای شلمچه و چزابه برای خروج زائران زمینی خراسان رضوی تعیین شده اند و زائران حسینی برای ورود به عراق به این مرزها مراجعه کنند.

وی وظیفه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین را تامین ناوگان حمل و نقل عمومی زائران در مسیر رفت و برگشت به مرزهای خروجی شلمچه و چزابه اعلام و بیان کرد: زائران تا حد ممکن از ناوگان ریلی برای تردد در این مسیر استفاده کنند.

* محدودیت ناوگان ریلی در مسیر اهواز

مدیرکل راه آهن خراسان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در پی استقبال و حجم بالای سفرهای اربعین به مرزهای غربی کشور دیروز 24 مهر همه بلیتهای مسیر مشهد - اهواز خریداری شد.

محمدهادی ضیایی مهر ظرفیت خطوط راه آهن برای افزودن قطار جدید و تردد در این مسیر را محدود ذکر و بیان کرد: پیش فروش بلیت قطارهای روزانه و یک روز در میان در مسیر مشهد - اهواز مانند ایام پیک نوروز در همان ساعات نخست پایان یافت.

وی افزود: ناوگان ریلی کشور با توجه به محدودیتهای موجود از مبدا مشهد تا نقطه صفر مرزی در شلمچه آماده جا به جایی زائران حسینی است.

مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: راه اندازی قطار مشهد - کربلا تابع عوامل مختلفی است و هم اکنون در حال بررسی این مسیر با دستگاههای مرتبط در ایران و عراق هستیم.

بر اساس اعلام حج و زیارت خراسان رضوی پارسال 115 هزار نفر برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام و روادید دریافت کرده بودند. امسال تاکنون نیز 20 هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.