| کد خبر: 148839 |

طرح جامع کلان‌شهر اهواز بلاتکلیف است

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه طرح جامع کلان‌شهر اهواز تا کنون بلاتکلیف است باید در نوع اقدامات عمرانی بازنگری صورت گیرد.

تین نیوز

 معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه طرح جامع کلان‌شهر اهواز تا کنون بلاتکلیف است باید در نوع اقدامات عمرانی بازنگری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فرامند هاشمی‌زاده  در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری اظهار داشت: بازسازی بافت فرسوده شهری ظرف 38 سال اخیر با عناوین مختلفی از قبیل حاشیه نشینی، بازسازی بافت‌های ناپایدارو بازآفرینی بافت فرسوده نام‌برده شده که معضلی را در راهداری، راه و شهرسازی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه معضل دوم طرح‌های استراتژیک حاکم وجود ندارد، افزود: طرح جامع شامل همه برنامه‌ها از جمله برنامه‌ریزی، استراتژیک و اجرا است اما طرح‌های جامع ما نیز با مشکلی که در شهرسازی خوزستان وجود دارد، مواجه شدند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تاکنون طرح جامع شهر اهواز بلاتکلیف است، گفت: تا کنون از مشاور در کنار اجرای طرح‌ها برای بررسی ابعاد مختلف طرح در خوزستان استفاده نشده بنابراین استان خوزستان به دلیل اتفاقات تاریخی، خاص است و نیاز به بازنگری در نوع اقدامات عمرانی است.

وی عنوان کرد: در مسائل عمرانی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده ناهماهنگی سازمانی وجود دارد و جزیره‌ای تصمیم‌گیری می‌کنیم.

بیش از 5 هزار و 767 هکتار، مساحت ناکارآمد در خوزستان وجود دارد

پنبه دانه‌پور، رئیس عمران و به‌سازی شهرداری اهواز نیز در این جلسه اظهار داشت: خوزستان دارای 76 شهر است که در این میان 29 شهر با محدوده‌هایی  ناکارآمد شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در 29 شهر گفته شده بالغ بر 5 هزار و 767 هکتار، مساحت ناکارآمد وجود دارد، افزود: کلان‌شهر اهواز بر اساس مطالعات سال 87 دارای یک هزار و 417 هکتار بافت فرسوده است که اگر این اطلاعات را به‌روز رسانی کنیم مساحت بافت فرسوده به یک هزار و 800 هکتار می‌رسد.

رئیس عمران و بهسازی شهرداری اهواز گفت: تنها 11 شهر از 29 شهری که بافت ناکارآمد دارند قرارداد طرح بهسازی و نوسازی منعقد کردند.

 وی ادامه داد: بیش از 51 درصد وزن بافت فرسوده در شهرهای اهواز، مسجدسلیمان، ماهشهر و آبادان همچنین 29 درصد از وزن بافت فرسوده در شهرهای ایذه، شوش، شوشتر، سوسنگرد و بهبهان وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.