| کد خبر: 139920 |

استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای اهواز با کمک وزارت راه

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه وکارون پس از شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان باوی، با حضور در شهر جدید رامین از روند اجرایی پروژه های این شهر جدید بازدید بعمل آوردند.

تین نیوز

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه وکارون پس از شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان باوی، با حضور در شهر جدید رامین از روند اجرایی پروژه های این شهر جدید بازدید بعمل آوردند.

به گزارش خبرانلاین، سپس جلسه ای در محل ساختمان شرکت عمران شهر جدید رامین تشکیل و آقای دکتر اسدی مدیر عامل شرکت در گزارشی مبسوط به شرح پروژه ها وخلاصه ای از عملکرد شرکت عمران شهر جدید رامین پرداختند .

یوسفی نیز پس از توضیحات آقای اسدی ضمن ابراز امیدواری از آینده ی روشن شهرو تقدیر و تشکر بابت کارهای خوبی که طی دو سال اخیر صورت پذیرفته رامین عنوان کردند که شهرهای جدید در تمام دنیا در کنار کلانشهرها ساخته شده اند تا از سرریز جمعیت شهری آنها جلوگیری کند که شهر رامین با ایجاد و توسعه ی تدریجی این نقش را برای اهواز ایفا می کند.

وی در خصوص موضوع حمل و نقل و تردد بین کلانشهر اهواز و شهر جدید رامین گفت: برای حل این مشکل تمام توانمان را بکار می بندیم تا بتوان از ظرفیت حمل و نقل ریلی حومه شهری اهواز و با کمک وزارت راه و شهرسازی این مشکل را نیز حل کنیم.


وی در ادامه از وجود اراضی مسکونی با تراکم کم ( خانه باغ ) در یک ناحیه ی این شهر به عنوان یک امتیاز ویژه نام برد و یادآور شدند که در کنار کلانشهرهایی همچون اهواز که به خاطر وجود صنایع و کارخانجات تبدیل به یک شهر نیمه صنعتی شده اند و این باعث می شود فضای زندگی شهری به مرور زمان ملال آور شود ، وجود چنین شهر جدیدی با ظرفیت بالای قطعات مسکونی خانه باغ در متراژ های هزار متری این فرصت را ایجاد نموده تا شهروندان عزیز اهوازی پایان هفته ای آرام فارغ از دغدغه شلوغی و ازدهام شهری و به دور از دود و آلودگیهای صوتی صنایع موجود در کلانشهر اهواز با اسکان در چنین خانه باغهایی داشته باشند .

وی در ادامه عنوان کرد با وجود کمی و کاستی های شهر می توان آینده ای درخشان برای آن در نظر گرفت و از عوامل شرکت عمران شهر جدید رامین خواستند تا با اولویت بندی در برنامه ریزیهای کاری فضا را برای اسکان و زندگی متقاضیان مسکن مهر این شهر فراهم آوردند.

یوسفی تصریح کرد که رامین سرشار از ظرفیت ها و پتانسیلهای سرمایه گذاری می باشد . به همین خاطر ، سرمایه گذاران بخش خصوصی را که آمادگی خود را جهت مشارکت در طرحهای استانی اعلام نمودند به شرکت عمران شهر جدید رامین معرفی می نمائیم تا با ساخت و گسترش طرحهای تفریحی و سیاحتی پیشرفت و آبادانی شهر رامین را تضمین نمایند .

دکترکاظمی فرماندار محترم شهرستان باوی نیز که در این بازدید آقای یوسفی را همراهی نمودند ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد شهر جدید رامین عنوان کردند که طی مدیریت های گذشته کارهای شایسته ای در جهت ساخت و ساز این شهر انجام شده اما الحق و الانصاف با حضور آقای دکتر اسدی تحولی شگرف در پیشبرد اهداف شرکت عمران و تعالی شهر جدید رامین صورت گرفت .

وی یادآور شدکه آقای دکتر اسدی با مدیریت صحیح و قابل قبول از تمام ظرفیت های موجود توانست به نحو احسنت استفاده نموده و این شهر را متحول سازد ایشان نیز با اشاره به ظرفیت های ویژه اقتصادی و سرمایه گذار در شهر عنوان کردند تمام توانمان را در هدایت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی بکار خواهیم بست تا این منطقه به قطب اقتصادی ویژه ای تبدل شود.

کاظمی همچنن متذکر شدند که دستگاههای خدمات رسان می بایست پیرو تأکیدات استاندار محترم نسبت به تکمیل زیر ساختهای شهر جدید رامین اقدام فوری نموده تا انشالله زمینه برای اسکان متقاضیان این شهر در فضایی ایده آل و سالم فراهم شود .

در شهر جدید رامین اکثر خدمات روبنایی مورد نیاز منجمله دو باب مدرسه ده کلاسه - یک باب مسجد - یک قطعه زمین چمن مصنوعی - یک باب مجتمع تجاری 15 واحدی و ساختمان کلانتری و مرکزی شهر ساخته شده و به بهره برداری رسیدند . همچنین در خصوص فضای سبز شهری نیز 3 قطعه پارک و بوستان محله ای ایجاد شده و یک پارک عمومی 3 هکتاری نیز در حدفاصل جاده ی اصلی و شهر جدید رامین اجرا و به بهره برداری رسیده است .

در این شهر تمامی زیر ساختهای مورد نیاز شامل آب شرب ، برق و گاز اجرا شده و هم اکنون دستگاههای مربوطه در حال نصب انشعابات مربوطه و تکمیل خدمات مورد نیاز واحدهای مسکونی آماده شده می باشند که پیش بینی می شود پس از 248 واحد مسکن مهری که در بهمن سال گذشته افتتاح شده تا پایان شهریور امسال نیز تعداد 200 واحد دیگر به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

شرکت عمران مجموعاً تعداد 1800 واحد مسکونی مهر را از نظر ساختمانی تکمیل نموده و با در نظر گرفتن تعداد کل متقاضیان این شهر که نزدیک به 1050 نفر می باشند تا پایان امسال در صورت تکمیل سهم آورده متقاضیان و همچنن تکمیل زیرساختها توسط دستگاههای مربوطه این تعداد واحد مورد نیاز آماده تحویل و بهره برداری دارد.

46

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.