| کد خبر: 12574 |

ماجرای تو در توی متروی اهواز ادامه دارد

تین نیوز | مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز از تمدید مجوزهای فایناس و تلاش برای جذب اعتبارات ارزی مترو خبر داد.
 
عباس هلاکویی اظهار کرد: همه تلاش‌ها این است که در وهله اول فاز نخست متروی اهواز راه اندازی و سپس عملیات اجرای کامل فازهای دوم و سوم آغاز شود، ولی با توجه به ابلاغ فاینانس قطار شهری اهواز در ماه‌های گذشته، همچنین در‌ گیر و دار اخذ مجوزهای لازم برای بازگشایی LC‌ هستیم.
 
وی ادامه داد: بانک عامل موافقت خود را برای اختصاص اعتبار ارزی برای پروژه قطار شهری اهواز، اعلام کرده، ولی چون تاریخ مجوزهای فایناس متروی اهواز گذشته است، بایستی مجوزها را تمدید کنیم.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بیان کرد: هم اکنون برای تمدید این مجوزها نامه نگاری‌های لازم با وزیر اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر کشور انجام شده است. بانک عامل اعلام کرده که پس از تمدید زمان مجوزهای اخذ شده، مدارک لازم برای تخصیص اعتبار ارزی این پروژه، را به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.
 
هلاکویی اظهار کرد: فایناس متروی اهواز درسال 85 ابلاغ شد و در سال 86 مجوزهای لازم برای تخصیص اعتبار ارزی صادر شد ولی تا سال 90 این اعتبار تخصیص داده نشد. مجوزها یک بار در سال 90 تمدید شده بود و امسال نیز باید بار دیگر تمدید شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: مجوزها در سال 86 در شرایطی صادر شد که دلار 900 تومان بوده است و مطابق مجوز میزان اعتبار ارزی این پروژه اینگونه تعریف شد که اعتبار ارزی پروژه متروی اهواز به ارزش 580 میلیارد تومان است که معادل ارزی آن با دلار 86، 630 میلیون دلار بوده است.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: از وزارت کشور درخواست کردیم که شورای اقتصاد مجوزهای ما را بر مبنای مجوزی که روز اول صادر کردند، تمدید کند، چون اگر قرار باشد با نرخ امروز دلار محاسبه شود، اعتبار ارزی و فایناس متروی اهواز به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد و با این شرایط تنها می‌توانیم فاز نخست را به بهره برداری برسانیم.
 
هلاکویی افزود: در صورتی که 600 میلیون دلار فایناس متروی اهواز کاهش پیدا کند، با توجه به گران شدن تجهیزاتی که قرار است از خارج از کشور خریداری کنیم، دیگر قادر نخواهیم بود فاز دوم و سوم مترو را تکمیل کنیم و شرایط توقف دوباره برای فازهای بعدی مترو تکرار خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: با همه این شرایط عملیات اجرایی متوقف نشده است و دستگاه‌های TBM در حال حفاری در زیرزمین است. دستگاه‌های حفاری از ایستگاه مصلی عبور کرده‌اند و به سمت خیابان امام‌(ره) و سلمان فارسی در حال پیشروی هستند.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: علاوه بر ادامه حفاری‌ها در زیرزمین، ایستگاه ها در مرحله نازک کاری هستند و پس از پایان کار باید تجهیزات خریداری شود که همه این مسائل به اختصاص فایناس بستگی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.