| کد خبر: 105320 |

الحاق یک شناور جدید به ناوگان مسافری خرمشهر

تین‌نیوز| سال گذشته 104 هزار نفر از زائران عتبات عالیات از طریق مرز دریایی به بصره تردد داشتند که پیش‎بینی می‎شود، در صورت مهیا شدن شرایط و حمایت از مسافرت‎های دریایی، امسال تعداد زوار نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
 

معاون بندری و دریایی بندر خرمشهر، از الحاق یک فروند کشتی مسافری به ناوگان حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر خبر داد.
 

احمد شهریاری با بیان اینکه در حال حاضر تردد مسافران به سمت بصره به صورت عادی انجام می‎شود، اظهار کرد: در برخی از ایام سال به ویژه ایام نوروز و ماه‎های محرم و صفر با افزایش زوار عتبات عالیات مواجه می‎شویم، که با افزایش تعداد سفرهای دریایی و افزودن شناور به ناوگان دریایی، کار جابه‎جایی مسافران با سرعت بیشتری انجام می‎شود.

وی از الحاق یک فروند کشتی مسافری به ناوگان حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای متقاضیان برای تردد از طریق مرز دریایی، این کشتی مسافری جدید با ظرفیت 403 نفر به ناوگان حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر افزوده شده است. پیش از این دو شناور برلیان با ظرفیت 235 نفر و ایران زمین با ظرفیت 71 نفر در بندر خرمشهر فعالیت داشتند.

شهریاری درباره تمهیدات لازم برای خدمات‎دهی به مسافران در ایام اربعین، گفت: از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، پیش‎بینی‎های لازم برای خدمات رسانی مناسب به زوار صورت گرفته است، به طوریکه برگزاری مانور، تشکیل جلسات با ارگان‎ها و شرکت‎های مرتبط و برنامه‎ریزی برای ارائه خدمات رفاهی در چارچوب ستاد اربعین در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای دریایی در ایام نزدیک به اربعین حسینی به دلیل تقاضای زوار افزایش می‎یابد، گفت: کشتی‌های مسافری مستقر در بندر همه روزه صبح و عصر کار انتقال زوار را انجام خواهند داد.

معاون بندری و دریایی بندر خرمشهر افزود: سال گذشته 104 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز دریایی تردد داشتند که پیش‎بینی می‎شود، در صورت مهیا شدن شرایط و حمایت از مسافرت‎های دریایی، امسال تعداد زوار نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
وی با اشاره به میزان تردد مسافران از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از ابتدای سال جاری 27 هزار و 607 مسافر از طریق پایانه بین‎المللی خلیج فارس بندرخرمشهر تردد داشتند

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.