| کد خبر: 96239 |

دبیر هیئت مدیره نمایشگاه داران خودرو:

افزایش قیمت خودرو به تعطیلی بازار می‌انجامد

تین‌نیوز| دبیر هیئت مدیره نمایشگاه داران خودرو ضمن مخالفت با اقدام خودروسازان در افزایش قیمت خودرو گفت: با این کار بازار خودرو که اکنون با رکود مواجه است تعطیل می شود.

مخلصی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر بازار خرید و فروش خودرو یک مقدار از رکود خارج شده است، اظهار داشت: رکود بازار باعث شده در محصولات خارجی حجم فروش کاهش پیدا کند البته بایداین نکته را تأکید کنم امروزه مردم فقط به خاطر احتیاج خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند و دیگر خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برای آنها به حساب نمی‌آید.

وی با بیان اینکه نمایشگاه داران در سال گذشته با تشدید رکود آسیب زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: بسیاری از نمایشگاه‌ها تعطیل شده و حتی برخی نمایشگاه داران تغییر شغل داده‌اند که امیدواریم امسال با رونق بازار این موضوع تکرار نشود.

دبیر هیئت مدیره نمایشگاه داران خودرو به قیمت روز انواع خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: اگر افزایش قیمت در برخی محصولات اتفاق بیفتد به خاطر عرضه و تقاضا است اما به صورت کلی رکود باعث شده تا بازار انواع خودروهای داخلی با افزایش قیمت روبرو نشود.

مخلصی در ادامه با تأکید براینکه در شرایط رکود بازار، افزایش قیمت خودرو به هیچ عنوان منطقی نیست، تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروساز با توجه به شرایط فعلی بازار تمایلی به افزایش قیمت خودرو نداشته باشند نمایشگاه داران با مشکل روبرو نخواهند شد ولی اگر افزایش قیمت اعمال شود بازار تعطیل شده و همین موضوع آسیب‌های بدی را به صنف نمایشگاه دار وارد خواهد کرد.

وی در ادامه به مشکلات نمایشگاه داران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه براساس توافقات بعمل آمده با سازمان امور مالیاتی بخشی از مشکلات مالیات بر ارزش افزوده نمایشگاه‌داران برطرف شده است اما هنوز سازمان امور مالیاتی تصمیمی را برای میزان مالیات دریافتی از نمایشگاه داران با توجه به رکود بازار نگرفته است که پیشنهاد می‌کنیم این موضوع با مشورت اتحادیه نمایشگاه‌داران مورد توجه قرار گرفته و بازبینی‌های لازم در اخذ مالیات صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.